ביה"ח "ביקור חולים" לא ייסגר

(0)
לדרג

בדיון שנערך בוועדת הכספים על גורלו של "ביקור חולים" הוחלט: משרדי האוצר והבריאות יגבשו תוך יומיים פיתרון שיכלול את המשך הפעלת בי"ח, על כל עובדיו

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הכספים בראשותו של ח"כ משה גפני החליטה להמשיך את פעילות בית החולים "ביקור חולים" בשנה וחצי הקרובות, ולהבטיח את המשך העסקתם של 700 עובדיו.

הוועדה סיכמה כי על האוצר להגיע לפיתרון ביחד עם משרד הבריאות בתוך יומיים. במסגרת הפיתרון, בית החולים יישאר במרכז העיר והעובדים לא ייפגעו.

ח"כ גפני אמר תחילה כי הוא לא יכול לאשר את תקציב המדינה כפי שנתבקש, אולם יעשה זאת למרות הביקורת שיספוג.

ד"ר יורם בלשר, יו"ר הוועד המנהל של בית החולים, אמר כי המשמעות של האוצר היא לסגור את בית החולים, וכי בתי החולים האחרים בירושלים הדסה ושערי צדק לא ערוכים לקלוט 6,000 יולדות. "סגירת בית חולים ביקור חולים תפגע במבוטחים. אף אחד לא ערב שלא יחזרו פיגועים. חיי אדם ניצלו בזכות קיומו של בית החולים".

בשל הניהול הכושל, בית החולים זקוק בדחיפות ל-30 מיליון שקל בכדי למנוע סגירתו. ח"כ אמנון כהן ציין בדיון כי על האוצר להעביר הלוואה או בטחונות בכדי שבית החולים יעבור תוך כשנתיים לרווחיות. גם ח"כ ניסים זאב התייחס לסוגיה הכלכלית באומרו כי לא ניתן לקבל את הטענה כי מאחר שבית החולים פרטי - לא ניתן לתקצבו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום