נותחת באיבר הלא נכון? לא תשלם

(0)
לדרג

משרד הבריאות: חולים לא יחוייבו בתשלום במקרים של התרשלות רפואית בטיפול בבי"ח, ביניהם טעות שגרמה למוות, השארת גוף זר במהלך ניתוח, גרימת כוויה חמורה ועוד

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הפיץ היום מידע חשוב המפרט באילו מקרים יהנו חולים מפטור בתשלום על אשפוז בבית החולים. הנה כמה דוגמאות בולטות למקרים מעין אלה: נפילה של חולה אשר גרמה לשבר; השארת גוף זר במהלך ניתוח, אשר גרמה לנכות או חייבה ניתוח נוסף לשם הוצאתו; ניתוח של האיבר הלא נכון; גרימת כוויה מדרגה שנייה או שלישית במהלך ניתוח; טעות במתן דם או מוצריו, אשר הובילה לפטירת המטופל; ביצוע ניתוח לתיקון שבר בצוואר הירך, תוך יותר מחמישה ימי אשפוז, ללא הצדקה רפואית.

חוזר מנכ"ל משרד הבריאות שהופץ היום קובע כי בכל אחד מן המקרים לעיל, לא יוגש חשבון עבור אותו אשפוז, גם אם האירוע הוא חלק מאשפוז ממושך וארוך יותר. במקרים שבהם כן הוגש חשבון, מערכת הבקרה של קופת החולים תהיה רשאית לערער עליו.

המדובר באירועים חמורים, הקשורים בבטיחות החולה, הניתנים על פי רוב למניעה, ואשר לא אמורים להתרחש אם קיימים ומוטמעים צעדי מניעה מתאימים על ידי הנהלת הארגון והסגל הרפואי.

עוד מצוין בחוזר כי במקרה של התרחשות אירוע מסוג זה, ינקוט בית החולים בצעדים הבאים: יתנצל בפני המטופל ובני משפחתו הרלוונטיים, ידווח על האירוע לנוגעים בדבר לפי תקנות דיווח על אירועים, יבצע תחקיר מיידי ומעמיק על הגורמים לתקלה וכיצד ניתן להפיק לקחים לעתיד.

חוזר זה יכנס לתוקף ב-1 במרץ, והוא חלק מפעילות משרד הבריאות לשיפור בטיחות המטופל, הטמעת תרבות ניהול הסיכונים וצמצום טעויות בטיפול רפואי.

בואו לדבר על זה בפורום רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום