ספורט מסייע לנשים יותר מלגברים

(0)
לדרג

עכשיו זה סופי: מחקר של 20 שנה מוכיח כי פעילות גופנית קבועה עשויה להפחית את העלייה במשקל - עד 6 ק"ג אצל נשים, ועד 2.5 ק"ג אצל גברים

מאת: מערכת zap doctors

מחקרים רבים עסקו בנושא הפעילות הגופנית וחשיבותה בשמירה על משקל הגוף ובתועלת הבריאותית המופקת ממנה. ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של העיתון JAMA עולה כי פעילות גופנית אינטנסיבית עשויה לצמצם את העלייה במשקל במהלך השנים, בעיקר בקרב נשים.

המחקר התבסס על תקופת מעקב של כ-20 שנים, ומטרתו היתה לבחון את הקשר בין רמת הפעילות הגופנית לבין שינויים במדד מסת הגוף (BMI, או Body Mass Index) והיקף המותניים לאורך זמן. עד כה, אין נתונים רבים התומכים בהמלצות לבצע פעילות גופנית למניעת עלייה במשקל. מחקר CARDIA (או בשמו המלא Coronary Artery Risk Development in Young Adults), אשר נמשך בין השנים 1985-1986 ועד 2005-2006 כלל כ-3,500 נשים וגברים בגילאים 18-30 במספר מרכזים בארצות הברית. החוקרים סיווגו פעילות גופנית כפעילות גבוהה, בינונית או נמוכה ועקבו אחרי השינויים השנתיים ב-BMI ובהיקף המותניים.

לאורך 20 שנות מעקב, רמה גבוהה של פעילות גופנית לוותה בעלייה נמוכה יותר במדד מסת הגוף ובהיקף המותניים, בהשוואה לרמה נמוכה של פעילות גופנית.

בקרב אלו שהקפידו על פעילות גופנית ברמה גבוהה, העלייה במשקל הגוף הייתה נמוכה בכ-2.5 ק"ג בהשוואה לאלו שהיו פחות פעילים גופנית. בקבוצת הנשים שהקפידו על פעילות גופנית ברמה גבוהה, העלייה במשקל הגוף במהלך היתה נמוכה בכ-6 ק"ג, בהשוואה לאלו שהיו פחות פעילות.

מבחינת השינוי בהיקף המותניים, בקרב גברים שהקפידו על פעילות גופנית ברמה גבוהה העלייה בהיקף המותניים במהלך השנים היתה נמוכה ב-3 ס"מ, בהשוואה לאלו שהיו פחות פעילים. בקבוצת הנשים העלייה בהיקף המותניים הייתה נמוכה בקרוב ל-4 ס"מ, בהשוואה לנשים שהקפידו על פעילות גופנית ברמה נמוכה יותר.

החוקרים מסכמים כי רמת פעילות גופנית גבוהה במבוגרים-צעירים עשויה לצמצם את העלייה במשקל במהלך השנים, במיוחד בנשים.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום