ממצא: חמוציות לא פותרות דלקות

(0)
לדרג

מחקר חדש שולל את הסברה לפיה חמוציות יעילות במניעת דלקת בדרכי השתן. מסתבר כי מיץ חמוציות אינו עדיף על פני מיץ רגיל במניעת הדלקת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

נשים רבות סובלות מדלקות בדרכי השתן, כאשר בחלק מהמקרים הבעיה הופכת לטרדה חוזרת, עם זיהומים המופיעים חדשות לבקרים. לפי אחת ההשערות הנפוצות, שאף שולבה בסרטים וסדרות טלוויזיה, שתיית מיץ חמוציות עשויה לסייע במניעת זיהומים חוזרים בדרכי השתן. עם זאת, מחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר 2011 של Clinical Infectious Diseases קובע כי שתיית מיץ חמוציות אינה עוזרת לנשים למנוע דלקות חוזרות בדרכי השתן.

המחקר הנוכחי נערך בעקבות מספר מחקרים קודמים שמצאו כי חמוציות עשויות להפחית את השכיחות של דלקות חוזרות בדרכי השתן אצל נשים. המחקר כלל למעלה מ-300 נשים צעירות (גיל ממוצע 21) שאובחנו עם דלקת חריפה בדרכי השתן. החוקרים עקבו אחר נשים אלה עד להופעת דלקת חוזרת או למשך 6 חודשים - הראשון בין השניים. במהלך תקופה זו כמחצית מהנשים שתו 2 כוסות ביום של מיץ חמוציות, ואילו המחצית השנייה שתו 2 כוסות ביום של מיץ אחר. החוקרים בדקו תרביות שתן ומשטחים וגינאליים ורקטליים של הנשים בתחילת המחקר, לאחר 3 חודשים, ולאחר 6 חודשים.

החוקרים ציפו לשיעורי הישנות של 30%, אך בפועל שיעור חזרת דלקת בדרכי שתן עמד על כ-17%. בקרב נשים ששתו מיץ חמוציות שיעור ההישנויות היה מעט גבוה יותר מזה שבקבוצת הפלסבו (20% לעומת 14%) והחוקרים לא מצאו הבדל מובהק בתסמיני הדלקת בין שתי הקבוצות.

לסיכום, לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית בחזרת דלקת בדרכי השתן בין קבוצת הנשים ששתו 2 כוסות מיץ חמוציות ביום לבין קבוצת הנשים ששתו 2 כוסות מיץ ביקורת ביום. ההיארעות הכוללת של דלקות חוזרות היתה נמוכה מזו שצפו החוקרים.

בואו לדבר על זה בפורום גניקולוגיה ופריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום