מסתמן: מערכת הבריאות תמוחשב

(0)
לדרג

ועדת המדע והטכנולוגיה דנה במחשוב מערכת הבריאות. ד"ר רוני גמזו: "תוך חודשיים תפורסם 'מפת דרכים' לתוכנית מחשוב חדשה של מערכת הבריאות"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת המדע והטכנולוגיה, בראשות ח"כ מאיר שטרית, דנה אתמול (ב') במחשוב מערכת הבריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, ציין כי נושא המחשוב צריך לעמוד בראש סדרי העדיפות של מערכת הבריאות. עוד אמר כי מכיוון שמערכת הבריאות בישראל היא "די קומפקטית", כלשונו, חשוב למחשב אותה בצורה נכונה מבחינה תפעולית, כך שניתן יהיה גם לצפות בתיק חולה ממוחשב.

ד"ר גמזו אמר כי יש בתי חולים, כגון רמב"ם ושיבא, שכבר פיתחו מערכות עצמאיות. הוא ציין כי קיימת ועדת היגוי עליונה לפרויקט המחשוב, וכי הוא מצפה שתוך חודשיים תגיש הועדה "מפת דרכים" לתוכנית המחשוב הארצית.

ח"כ שטרית שאל את ד"ר גמזו אם לא כדאי לבחון הטמעה של מערכות מחשוב שקיימות בקופת החולים הכללית, על מנת לחסוך במשאבים ולהיעזר בידע שקיים כבר. ד"ר גמזו השיב כי הבעיה הגדולה של מערכת הבריאות היא יצירת תיק חולה ממוחשב וסטנדרטיזציה של המערכת.

ד"ר ברנדון סטיוארט-פרידמן, המנהל הרפואי של של "טרם" - רשת מרכזים לרפואה דחופה, ציין כי 'טרם' מקבלת מדי שנה חצי מיליון ביקורים, וכי יש לה מערכת מחשוב משוכללת המאפשרת העברת מידע לרופא הקהילה - כך שנוצר רצף בין הטיפול במרפאה לרפואה דחופה לבין הטיפול במרפאה הקהילתית.

הוועדה תקבע ישיבה נוספת עם שר הבריאות ומנכ"ל כללית שירותי בריאות, על מנת לבחון תיאום נוסף בתחום המחשוב.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום