בקרוב: רוקח יוכל לתת מרשם לחולה

(0)
לדרג

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק המאשרת לרוקח לתת מרשם לחולה. ח"כ אלדד: "הצעת החוק מסוכנת לבריאות החולים"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ אישרה אתמול (ב') לקריאה שנייה ושלישית את פקודת הרוקחים, לפיה רוקח יהיה רשאי לתת מרשם לחולים.

הצעת החוק אמורה לעבור בהצבעה יחד עם שאר סעיפי חוק ההסדרים לקראת סוף החודש. החוק קובע כי הכנסת תתקין תקנות תוך 90 יום אשר יאפשרו את תחילת היישום של המהלך. בכך יושלם המהלך שמתיר לרוקחים לרשום תרופות לחולים, בעיקר טיפולי המשך לחולים כרוניים, וכן תרופות לטיפול במחלות קלות. הליך זה יקל על אזרחי ישראל ויחסוך מהם את הטרחה לחזור שוב ושוב לרופא, בכדי לחדש מרשם לתרופה.

ארגון הרוקחות בישראל ברך על החלטת חברי ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת.

צילום: שאטרסטוק



יש לציין כי האפשרות לרישום תרופות על ידי רוקחים קיימת במדינות רבות בעולם המערבי. החוק יחסוך מהציבור את הצורך לגשת לרופא במקרים שבהם מטרת הביקור היא רק לקבל מרשם כרוני למחלה ידועה או לטפל במקרים קלים.

הצעת החוק מדגישה, כי רוקח לא ייתן מרשם, אלא לאחר שערך עם החולה בירור לגבי מצבו הרפואי והתרופות שהוא נוטל.

חברי הכנסת פרופ' אריה אלדד, ד"ר רחל אדטו וד"ר עפו אגבאריה מחו על הצורך לאשר את הצעת החוק בחופזה. ח"כ אלדד אף עזב בזעם את אולם הדיונים באומרו כי "הצעת החוק מסוכנת לבריאות החולים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום