השתלת דפיברילטור מצילה חיים

(0)
לדרג

החוג לקיצוב ואלקטרופיזיולוגיה של האיגוד הקרדיולוגי בישראל: השתלת דפיברילטורים בחולים הסובלים מאי ספיקת לב וירידה בתפקודי הלב - מונעת מוות פתאומי מדום לב

מאת: מערכת zap doctors

השתלת דפיברילטור יכולה להציל את חייהם של חולים, שעברו אוטם לב, וחולי לב הסובלים מאי ספיקה וחשופים לסיכון מוגבר להפרעות קצב מסכנות חיים. ואולם, רבים מהם אינם נגישים לטיפול זה, וכלל אינם מודעים אליו. כך אומר פרופ' מיכאל גליקסון, יו"ר החוג לקיצוב ואלקטרופיזיולוגיה של האיגוד הקרדיולוגי בישראל, בכנס שנערך בסוף השבוע האחרון בנושא השתלות של דפיברילטורים מושתלים בחולי לב הסובלים מאי ספיקת לב.

פרופ' גליקסון מסביר מיהם החולים אשר מומלץ להשתיל בהם דפיברילטור: "מטופלים הסובלים מירידה בתפקוד הלב ומאי ספיקת לב, אשר פגעה בחלק משריר הלב שלהם וגורמת לירידה בתפקודו ועשויה לחשוף את החולה להפרעות קצב מסכנות חיים". פרופ' גליקסון מוסיף ואומר כי למרות הצורך בהם, שיעור השימוש בדפיברילטורים מושתלים בארץ עדיין נמוך מהרצוי. לדבריו, חולים ורופאים רבים עדיין אינם מודעים לחיוניות של השתלת דפיברילטורים מושתלים למניעת מוות פתאומי.

דום לב פתאומי (SCD) הוא גורם המוות הראשון בעולם הנגרם כתוצאה מהפרעת קצב בה הלב מתחיל לפתע לפעול מהר מאוד - כך שהתכווצותו הופכת להיות בלתי יעילה, מצב שמביא תוך דקות למוות אם אינו מטופל מיידית.

דפיברילטור הוא מכשיר המושתל בדופן בית החזה המנטר את קצב הלב, וברגע שבו יאבחן הפרעת קצב מהירה, המסכנת חיים, הוא מתוכנת לתת טיפול (שוק חשמלי או טיפול אחר) המסדיר את קצב הלב ומחזיר אותו לדופק רגיל ופעילות רגילה. בכך הוא מציל את המטופל ממוות העלול להיגרם כתוצאה מהפרעת הקצב.

בעקבות המחקרים, רופאי האיגודים הקרדיולוגים ברחבי העולם וגם בישראל ממליצים על השתלת דפיברילטור לבבי לחולים הסובלים מירידה משמעותית בתפקוד הלב, כמניעה ראשונית.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום