אומגה 3 מפחיתה דיכאון במנופאוזה

(0)
לדרג

האם נמצא תחליף לטיפול הורמונאלי ונוגדי דיכאון? מחקר חדש מצא כי חומצת שומן אומגה 3 מפחיתה תסמיני דיכאון וגלי חום בקרב נשים בגיל המעבר

מאת: מערכת zap doctors

תקופת גיל המעבר (מנופאוזה) מלווה בשינויים הורמונאליים העשויים להביא להופעה או החמרה של דיכאון מג'ורי ו/או גלי חום בנשים. תכשירים שונים נבחנו במטרה למצוא דרכים להקל על תסמיני גיל המעבר. מחקר חדש הדגים תועלת מסוימת בניסיון טיפול בחומצות שומן אומגה 3 בהקלה על הפרעת דיכאון מג'ורי וגלי חום בנשים במהלך המעבר למנופאוזה.

לדברי החוקרים, השימוש הנרחב בטיפולי רפואה משלימה ונטילת תוספים תזונתיים מחייב מחקר קפדני להערכת טיב הטיפולים, במטרה להבטיח כי הנשים הללו מקבלות טיפול רפואי בטוח ומתאים.

במחקר שארך שמונה שבועות נכללו 20 נשים, שקיבלו שלוש קפסולות של חומצות שומן אומגה 3 ביום.

מהתוצאות עולה כי יש ירידה משמעותית במדדי הערכת תסמיני דיכאון בקרב נשים שטופלו בקפסולות של חומצות שומן אומגה 3. במהלך המחקר חלה עלייה ברמות חומצות השומן בדם. חומצות השומן בדם, טרם התחלת הטיפול בהן, היו נמוכות יותר משמעותית, בקרב נשים שהגיבו לתוספי חומצות שומן אומגה 3, בהשוואה לרמות חומצות השומן בדם, טרם הטיפול בקרב נשים שלא הגיבו לטיפול.

בתחילת המחקר, 15 נשים סבלו מגלי חום (75%), עם הקלה משמעותית בתום הטיפול בחומצות שומן אומגה 3. יתרה מזאת, בקרב נשים בהן חל שיפור בדיכאון בעקבות נטילת חומצות שומן אומגה 3, הסיכויים להקלה בגלי חום היו גבוהים יותר.

החוקרים קובעים כי לאור הסיכון האפשרי של טיפול הורמונאלי וטיפול בנוגדי דיכאון, יש לערוך מחקרים מקיפים יותר להערכת החשיבות של חומצות שומן אומגה 3 בטיפול בהפרעת דיכאון בנשים סביב תקופת המנופאוזה.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום