מוצרי חלב מגינים מפני סרטן ריאות

(0)
לדרג

צריכת מוצרי חלב בקרב מעשנים מפחיתה ב-43% את הסיכון לסרטן ריאות. עוד נמצא כי צריכת תה שחור בקרב לא מעשנים מקטינה את הסיכון לסרטן ריאות ב-34%

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חלב ומוצרי חלב עשויים להפחית את שיעורי ההיארעות של סרטן ריאות בקרב מעשנים - כך מדווחים חוקרים במאמר חדש. יתרה מזאת, צריכת תה שחור עשויה להפחית את שיעורי ההיארעות של סרטן ריאות בקרב אלו שאינם מעשנים.

במסגרת המחקר נערכו ראיונות אישיים עם למעלה מ-500 נשים שחלו בסרטן ריאות וקרוב ל-2,000 נשים ששימשו כקבוצת ביקורת. בקרב מעשנים תועדה השפעה מגנה לחלב ומוצריו, עם ירידה של 43% בהיארעות סרטן ריאות. כמו כן, החוקרים מצאו שיעורי היארעות נמוכים יותר עם צריכת ירקות, תפוחים, יין ופעילות גופנית. עם זאת, אף אחד מהגורמים הללו לא סיפק הגנה מפני סרטן ריאות בקבוצת הלא מעשנים.

בקרב אלו שאינם מעשנים, צריכת תה שחור סיפקה הגנה מסוימת מפני התפתחות סרטן ריאות, עם ירידה של 34% בהיארעות סרטן ריאות. בקרב מעשנים לא תועדה השפעה מגנה בעקבות צריכת תה שחור.

לדברי החוקרים, התפתחות סרטן ריאות תלויה במספר גורמים, כמו למשל תזונה ופעילות גופנית, ובגנטיקה. עם זאת, במחקר הנוכחי הם התמקדו בגורמים הסביבתיים. להערכתם, ההשפעות התזונתיות שזוהו במחקר עשויות לצמצם במידה מסוימת את ההשפעות המזיקות של העישון.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום