מאות הפגינו נגד סגירת 'ביקור חולים'

(0)
לדרג

עובדי ביקור חולים הפגינו במרכז העיר ירושלים נגד הכוונה לסגור את בית החולים בסוף החודש, אם לא יוזרמו לקופתו כ-30 מיליון שקל

מאת: מערכת zap doctors

מאות מעובדי בית החולים "ביקור חולים", לבושים בחלוקים ומצוידים באלונקות, צעדו והפגינו במרכז העיר ירושלים, ומחו כנגד סכנת הסגירה המרחפת על בית החולים.

ההפגנה התקיימה ליד מסעדת "סבארו" לשעבר, בה אירע פיגוע קשה בקיץ 2001 - תזכורת לסיוע אותו העניק בית החולים לנפגעי הפיגוע.

בבית החולים מועסקים כיום כ-700 עובדים, מהם למעלה מ-100 רופאים. בית החולים מכיל כ-200 מיטות אשפוז, מתבצעים בו מדי שנה למעלה מ-5,000 ניתוחים, ומתרחשות בו כ-6,000 לידות.

לפני כשבועיים הודיע ד"ר יורם בלשר, יו"ר הוועד המנהל של עמותת "ביקור חולים", שאם עד סוף חודש דצמבר לא יינתן סיוע חד פעמי דחוף בסך של 30 מיליוני ש"ח לבית החולים, ייאלצו לסגור את שעריו.

ד"ר צאקי זיו-נר, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית, הדגיש כי מצופה מהמדינה לתת סיוע מיידי לבית החולים, כדי שימשיך להתקיים ויעמוד על רגליו כבית חולים חיוני במרכז ירושלים.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, ציין כי ניתן לפתור את מצוקת בית החולים באמצעות מהלך של הזרמה כספית חד פעמית שתחזיר את בית החולים אל דרך המלך.

ד"ר אפי הלפרין, יו"ר ועד הרופאים ב"ביקור חולים", הדגיש את חשיבותו של בית החולים כבית החולים האחרון הכללי והציבורי במרכז העיר, לא רק למקרים של פיגועים אלא גם בעתות שלום. ד"ר הלפרין הדגיש את חשיבותו של בית החולים להקלת מצוקת האשפוז בירושלים, בחדרי המיון ובמחלקות.

בית החולים "ביקור חולים" משרת אוכלוסייה מגוונת, ובין השאר את דיירי השכונות החרדיות הסמוכות, שבזכות קרבתו נמנע מהם חילול שבת. במקביל הוא משרת גם את תושבי שכונות מזרח ירושלים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום