מחלת השפעת הגיעה, הציבור אדיש

(0)
לדרג

כמדי דצמבר חלה עלייה בתחלואה משפעת. לאחרונה דווח על התפרצות שפעת חזירים בקרב חיילי צה"ל. משרד הבריאות קורא למי שמצוי באוכלוסיית הסיכון - לבוא להתחסן

מאת: מערכת zap doctors

מסקר שנערך בשבועיים האחרונים ב-doctors בקרב למעלה מ-500 גולשים עולה כי כמעט 60% אינם מתחסנים כלל כנגד שפעת, ורק רבע מתחסנים בקביעות מדי שנה. נתונים אלו הולמים את הממצאים הרשמיים לפיהם, למרות העלייה בתחלואה בשפעת, אנשים רבים (מדי) לא מתחסנים.

משרד הבריאות הודיע היום (א') כי חלה עלייה בהיקף הפניות למרפאות בקהילה ולמיון פנימי, עקב תחלואה נשימתית חדה. ראשי המרכז חזרו וקראו לציבור להתחסן נגד שפעת עונתית.

עונת השפעת הרשמית החלה

לאחרונה דווח על מקרה תמותה של צעיר בן 33 מירושלים, ללא מחלות רקע, מנגיף שפעת חזירים (H1N1), ועל צעיר בן 35 שמאושפז בטיפול נמרץ בביה"ח רמב"ם עקב נגיף זה. כמו-כן, דווח על התפרצות ממוקדת של שפעת מסוג H1N1 בקרב חיילים בצה"ל.

ד"ר אפי הלפרין, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים 'ביקור חולים' ומנהל פורום מחלות זיהומיות ב-doctors, אינו מופתע מהעלייה בתחלואה. "המחלה מתפרצת מדי שנה בכדור הצפוני בין החודשים דצמבר לפברואר, ולכן מומלץ להתחסן מבעוד מועד בחודשים אוקטובר ונובמבר, על מנת להיכנס לעונת החורף מחוסנים".

מדי שנה ארגון הבריאות העולמי חוזה בתחילת השנה (פברואר) אילו שלושה זנים של שפעת יהיו דומיננטיים בסוף השנה (דצמבר) וכנגדם יש להתחסן.

ד"ר הלפרין מסביר כי "בשנה שעברה השפעת התנהגה בצורה חריגה, כאשר התפרצה בחודש מרץ במכסיקו, מעין מגפת שפעת חזירים, ומשם התפשטה לשאר העולם בחודשי הקיץ. משום כך, ארגון הבריאות העולמי החליט כי השנה יחול החיסון גם כנגד הנגיף מסוג H1N1 - שפעת חזירים".

ד"ר הלפרין מפרט את הנחיות משרד הבריאות - מי מצוי בקבוצות הסיכון העלולים לפתח סיבוכים ממחלת השפעת: "נשים הרות או בתקופה לאחר לידה, ילדים בני 6 חודשים עד 6 שנים, גילאי 50 שנה ומעלה; ילדים ומבוגרים הסובלים ממחלות כרוניות וממושכות כגון: מחלות לב וכלי דם, אסתמה, סוכרת, מחלות כרוניות של הכליה ודרכי השתן, מחלות של מערכת העצבים, מחלות ריאות כרוניות אחרות; בעלי משקל עודף, אנשים הסובלים מדיכוי של מערכת החיסונים - חולי איידס, ואלה המקבלים כימותרפיה".

בואו לדבר עם ד"ר אפי הלפרין בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום