מהו הטיפול הכי יעיל לחולי לב?

(0)
לדרג

מחקר חדש שבדק שלוש גישות טיפוליות בחולים עם מחלת לב איסכמית יציבה מצא כי ניתוח מעקפים יעיל יותר במניעת התקפי לב ותמותה, מאשר צנתור או טיפול תרופתי

מאת: מערכת zap doctors

מחקר איכותי פרוספקטיבי שפורסם לאחרונה בגיליון ספטמבר 2010 של כתב העת Circulation, השווה את התמותה ואירועי ה-MI של חולים עם מחלת לב איסכמית יציבה שטופלו באחת משלוש הגישות הטיפוליות המקובלות: טיפול תרופתי, צינתור וניתוח מעקפים.

שיטות

611 מטופלים חולקו באופן אקראי לטיפול באחת משלוש הגישות.

תוצאות

לאחר 10 שנות מעקב נמצא כי:

בקבוצת החולים שטופלה ב- CABG שרדו 74.9%, שיעור אירועי ה- MI היה 10.3%, שיעור הצורך ברה-ווסקולריזציה חוזרת במהלך שנות המעקב היה 7.4%, ושיעור החולים שהיו חופשיים מתלונות איסכמיות היה 64%.

בקבוצת המטופלים שטופלה בצינתור שרדו 75.1%, שיעור אירועי ה-MI היה 13.3%, שיעור הצורך ברה-ווסקולריזציה חוזרת במהלך שנות המעקב היה 41.9%, ושיעור החולים שהיו חופשיים מתלונות איסכמיות היה 59%.

בקבוצת המטופלים שטופלה בתרופות בלבד שרדו 69%, שיעור אירועי ה-MI היה 20.7%, שיעור הצורך ברה-ווסקולריזציה חוזרת במהלך שנות המעקב היה 39.4%, ושיעור החולים שהיו חופשיים מתלונות איסכמיות היה 43%.

דיון

ניתוח סטטיסטי של התוצאות הראה כי:

הסיכון לתמותה או ל-MI בחולים שטופלו תרופתית בלבד היה פי 2.35 בהשוואה לחולים שעברו CABG.
הסיכון לתמותה או ל-MI בחולים שטופלו בצינתור היה פי 1.85 בהשוואה לחולים שעברו CABG.

מסקנות המחקר

שיעורי התמותה ושיעורי ה-MI במטופלים הסובלים ממחלה איסכמית יציבה אשר טופלו בטיפול תרופתי או בצינתור, היו גבוהים באופן משמעותי בהשוואה לחולים אשר טופלו בניתוח מעקפים.

הערת המידענים הרפואיים של Univadis: המשמעות הקלינית המעשית של מחקר זה היא כי דווקא בקרב חולים יציבים, יש לשקול היטב את הגישה החודרנית בהשוואה לגישות שמרניות יותר. כמובן שיש להתאים את הגישה הטיפולית הנבחרת לפרופיל הרפואי והפסיכו-סוציאלי של המטופל הספציפי.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב וחזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום