רופאים נעדרו מכנס נגד אלימות

(0)
לדרג

בכנס ארצי נגד אלימות במערכת הבריאות שנערך היום (ד'), נעדרו מנהלי בתי חולים וההנהלה הבכירה של חלק מקופות החולים. הרב ליצמן: מי שלא בא שלא יבוא בטענות

מאת: מערכת zap doctors

ירידה במספר אירועי האלימות (הפיזית ומילולית) המדווחים במערכת הבריאות. כך עולה מכנס ארצי נגד אלימות במערכת הבריאות שהתקיים היום (ד'). על פי הנתונים, בשנת 2010 דווחו 2,400 מקרי אלימות, לעומת 3,670 בשנת 2009 ו-4,000 מקרים בשנת 2008.

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו, מתחו ביקורת על היעדרותם של מנהלי בתי החולים וההנהלה הבכירה של חלק מקופות החולים מהכנס. לדבריהם, היעדרות ההנהלה הבכירה מהווה עדות ללקות בהבנה של משמעות התופעה ואופן הטיפול הדרוש בה.

הרב יעקב ליצמן אמר כי "אם מנהלי בתי החולים וההנהלה הבכירה של חלק מקופות החולים לא מגיעה לכנס ארצי בנושא אלימות, אז שלא יבואו בטענות למשרד".

עוד עולה מהנתונים כי למרות הירידה במקרי האלימות הפיסית, חלה עלייה במקרי האלימות המילולית המהווים כמעט 80% מכלל מקרי האלימות.

כמחצית מהתקיפות מבוצעות במשמרת הבוקר בין 8:00 ל-16:00. בנוסף, מחצית מהתקיפות מבוצעות על ידי החולה.

נתון מעניין נוסף הוא כי למרות הירידה בשיעור האלימות, חלה עלייה במספר התלונות שהוגשו למשטרה.

עוד נאמר בכנס כי ניהול הטיפול בתופעת האלימות אינו בידי מחלקות הבטחון בלבד, אלא עובר דרך שיפור השירות והגדלת המשאבים במקומות הדורשים זאת, במיוחד בתנאי עומס.

המשימה המורכבת הזאת צריכה להיות מובלת על ידי ראשי המוסדות במערכת הבריאות, תוך שימת דגש על שיפור ההדרכה השירותית, התמדה בשיפור תנאי השירות הרפואי במקביל לשיפור האבטחה וביטחון הצוות.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר במהלך הכנס כי רופאים הנמצאים בחזית מול החולים ובני משפחותיהם חשופים מידי יום לאלימות. לכן, דרש ממשרד הבריאות לפעול בממשלה כדי להגדיר את הטיפול באלימות נגד רופאים כיעד לאומי.

יש לציין כי הר"י פעלה במישור החקיקתי לטיפול בבעיית האלימות, בין השאר בהצעה לתיקון לחוק העונשין - החמרת הענישה כלפי תוקפי אנשי צוות רפואי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום