שימוש בקרם הגנה מונע מלנומה

(0)
לדרג

מחקר ראשון מוכיח כי נבדקים שהשתמשו באופן קבוע בקרם הגנה מהשמש נמצאו בסיכון נמוך ב-50% למלנומה חודרנית, לעומת נבדקים שלא השתמשו בקרם הגנה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מאמצים רבים וכסף רב הושקעו בפרויקטים להגברת מודעות הציבור להגנה מפני חשיפה לשמש, במטרה למנוע התפתחות סרטן העור. אחד מאמצעי ההגנה הנפוצים ביותר הוא קרם השיזוף, או קרם ההגנה. כעת, ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של העיתון הרפואי Journal of Clinical Oncology עולה כי בקרב מבוגרים אשר משתמשים בקביעות קרם הגנה מפני השמש הסיכון להתפתחות סרטן עור מסוג מלנומה נמוך באופן משמעותי.

ירידה של 50% בסיכון למלנומה

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר למעלה 1600 מבוגרים באוסטרליה החל משנת 1992. מחציתם קיבלו יעוץ רגיל לשימוש בקרם הגנה מפני השמש, ומחציתם קיבלו את הקרם עם הנחיות מפורטות לשימוש תחת פיקוח צמוד, למשך 4 שנים, עד 1996.

עשר שנים לאחר סיום המחקר, 11 נבדקים מקבוצת המטופלים בקרם הגנה מפני השמש תחת פיקוח צמוד פיתחו מלנומה, זאת לעומת 22 נבדקים מקבוצת הנבדקים שקיבלו יעוץ בלבד, כלומר, ירידה של 50%. הסיכוי לפתח מלנומה חודרנית פחת ב-73% בקבוצה תחת הפיקוח הצמוד.

החוקרים ציינו כי מחקר זה מדגיש את החשיבות של קרם הגנה מהשמש. למרות המספרים הקטנים של הנבדקים שפיתחו מלנומה, סבורים החוקרים כי מחקר זה פותר את הסוגיה האם שימוש בקרם הגנה מעודד אנשים להשאר יותר בשמש ולהיות חשופים יותר לסיכון לפתח מלנומה.

בפרשנות על המאמר, כתבו מומחים בתחום כי נראה שמדובר במחקר הראשון המוכיח ירידה בהארעות מלנומה חודרנית לאחר שימוש קבוע בקרם הגנה מהשמש במבוגרים. כמו כן, המחקר הדגים כי ההשפעה המגנה של קרם ההגנה נמשכה שנים לאחר סיום המחקר, עם ירידה של 50% בהארעות של מלנומה.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום