40% מהישראלים: הרופא לא אמפתי

(0)
לדרג

הישראלים מדרגים מי הכי אמפתי במערכת הבריאות: רופא המשפחה (70%), הרופא המקצועי (55%), קופות החולים (39%) בתי החולים (33%) ומשרד הבריאות (32%)

מאת: מערכת zap doctors

כאשר ישראלי ניגש לקבל שירותי בריאות הדבר שהכי חשוב לו הוא כי הרופא והצוות המטפל יהיו מקצועיים ביותר 81%. לשאר הציבור חשוב שהרופא והצוות המטפל יפגין כלפיו חמלה ואכפתיות (13%), ובאופן מפתיע העניין שהכי פחות מטריד את הישראלים הוא העניין הכספי - רק ל- 3% מן הציבור חשוב שעלות הטיפול תהיה נמוכה, כך עולה מתוצאות סקר גיאוקרטוגרפיה, שבוצע לקראת כנס אריאל לבריאות, שיתקיים ב-16 בדצמבר במשכן הכנסת.


הנגישות לשירותי הרפואה טעונה שיפור

כשליש מהנבדקים ציינו כי החיסרון הבולט ביותר של מערכת הבריאות הוא רמת הנגישות לשירותי הבריאות. כרבע (23%) ציינו כי יש לשפר את הדאגה, האכפתיות והחמלה כלפי המטופלים, ושיעור דומה את הרמה המקצועית של הרופאים והצוות המטפל.

האם הצוות הרפואי אמפתי למטופליהם?

הציבור הישראלי חלוק בדעותיו לגבי חמלת הצוות הרפואי כפי המטופלים: 40% סבורים כי הרופאים מתמקדים בעיקר בטיפול המקצועי ו-40% סבורים כי הרופאים נותנים טיפול רפואי מקצועי ומפגינים חמלה ואכפתיות במידה דומה. לגבי אחיות וצוות מסייע, מרבית הציבור (51%) סבור כי הם נותנים טיפול מקצועי וכן חמלה ואכפתיות במידה דומה.

כאשר נשאל הציבור לגבי גורמים שונים במערכת הבריאות, ובאיזו מידה כל אחד מהם שם את החמלה והאכפתיות כלפיה המטופלים בראש סדר העדיפויות עולה כי: מרבית הציבור (70%) תופס את רופא המשפחה האישי כחומל ואכפתי ביותר כלפי המטופל. אחריו ניתן למצוא את הרופא המקצועי (55%), בתי חולים (33%) קופות החולים (39%) ולבסוף משרד הבריאות (32%)

גם ותק הרופא משפיע על האמפתיה שלו, מחצית מן הציבור (50%) מסכים במידה כזו או אחרת עם הקביעה, כי ככל שרופא ותיק יותר במערכת הבריאות, כך הוא נעשה אדיש יותר למצוקתם וסבלם של החולים.

הנקודה הבעייתית היא כי מרבית הציבור (77%) חושב כי בהשוואה לשנים קודמות, מערכת הבריאות שמה כיום יותר דגש על שיקולים כלכליים מאשר על חמלה ואכפתיות.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום