חדש: אפליקציה למניעת סרטן העור

(0)
לדרג

אפליקציה חדשה למשתמשי iPhone ממליצה מתי להימנע מחשיפה לקרני השמש, ומתריעה באילו שעות יש רמת קרינה אולטרה-סגולה מסוכנת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מכשירי ה-iPhone הפכו לנחלת רבים ומשמשים ככלים המסייעים בשגרת היומיום, החל מתכנון פגישות ועד להכוונת דרכי הנסיעה. מעבר למרכיב ההנאה שבשימוש במכשיר, פותחו אפליקציות רבות עבור מכשירים אלו, וכעת מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס כי משתמשי iPhone באוסטרליה יכולים להיעזר באפליקציה חדשה, המכונה SunSmart, המיידעת אותם מתי יש להתכסות ולהימנע מקרני אור אולטרה-סגול העלולים לגרום לסרטן העור.

המומחים הסבירו כי רבים קובעים באילו מצבים יש להשתמש באמצעי הגנה מפני השמש בהתאם לטמפרטורה ולמזג האוויר. עם זאת, בפועל, החשיבות העיקרית היא לקרינה אולטרה-סגולה, אותה לא ניתן לראות או לחוש. בשל כך, פותח היישום החדש הניתן ללא עלות, במטרה לספק תחזית מזג אוויר יומית הכוללת את רמת הקרינה האולטרה-סגולה המקסימלית הצפויה. מטרה נוספת של היישום החדש היא לפנות לציבור הצעירים, אשר פחות נוטה להקפיד על הגנה מפני השמש.

מתי למרוח קרם הגנה?

האפליקציה כוללת פונקצית אזהרה, ועושה שימוש במערכות GPS, על מנת לאתר אוטומטית את מיקום המשתמש ולהראות את השעות בהן יזדקק להגנה מפני השמש. כמו כן, נכללת אזהרה אוטומטית על רמת הקרינה האולטרה-סגולה, עם פירוט ברמת הדקות.

אחראית הפרויקט מוסיפה כי אחד היתרונות של המערכת הוא בכך שאין צורך בגישה למחשב או לעיתון. היישום נמצא בכיס המשתמש, דבר שימושי במיוחד עבור מי שעובד בחוץ לפרקי זמן ארוכים ומצוי לפיכך בסיכון גבוה יותר.

ניתן להוריד את האפליקציה ללא עלות מאתר ה-iTunes App Store. כמו כן, נציין כי אפליקציה נוספת לאותה המטרה וללא עלות מיוצרת בידי חברת Merck ומכונה MyUVAlert.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום