שחיה בבריכה עלולה לגרום לאסתמה

(0)
לדרג

מחקר: ילדים השוחים בבריכות נמצאים בסיכון גבוה ב-10% ללקות באסתמה בהשוואה לכלל האוכלוסייה; ילדות בנות 9-12 השוחות בבריכות לא מקורות - בסיכון מוגבר.

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שנערך בקנזס סיטי מצא כי בקרב בנות בגילאי 9-12 שנים, הנוהגות לשחות בבריכות לא מקורות, ישנה שכיחות מוגברת של מקרי אסטמה, בהשוואה לילדים אחרים השוחים בבריכות מקורות.

החוקרים שיערו כי לכלור, המצוי באופן נפוץ בבריכות, יש השפעה על הופעת בעיות בריאותיות, דוגמת צפצופים, שיעול לילי ולחצים בחזה. בשל כך הם ערכו סקר בקרב שחיינים במטרה להעריך את שכיחות למחלה, שאובחנה על ידי רופא וכללה טיפול תרופתי בשנה האחרונה. הם גם העריכו את מספר השעות הכולל ששחו הנשאלים בבריכות מקורות ובבריכות לא מקורות.

למעלה מ-300 משתתפים השיבו על הסקרים, כאשר כשליש מהם שחו בבריכות לא מקורות בלבד, 5% שחו בבריכות מקורות בלבד והיתר שחו הן בבריכות מקורות והן בבריכות לא מקורות.

שיעור האבחנה בקרב המשתתפים בסקר עמד על קרוב ל-20%, שיעור גבוה משמעותית מהשכיחות באוכלוסייה הכללית בארה"ב, הנעה סביב 9%-10%.

מניתוח הנתונים עלה הבדל משמעותי בשכיחות אסטמה בין הקבוצות השונות, עם שכיחות גבוהה יותר משמעותית בקרב אלו ששחו בבריכות לא מקורות, בהשוואה לאלו ששחו בבריכות מקורות. עם זאת, ההבדל היה מוגבל רק לקבוצת הבנות.

שכיחות בקרב בנות ששחו בבריכות לא מקורות עלתה בהתאם למספר השעות ששחו, והיה הגבוה ביותר בקרב בנות בגילאי 9-12 שנים. בקרב בנים, לא תועד הבדל בשכיחות אסטמה בין אלו ששחו בבריכות מקורות ולא מקורות, או לפי מספר השעות ששחו.

החוקרים אינם יודעים מדוע בנות בגיל זה פגיעות יותר. הם קוראים לבנות בגילאים אלו, הנוהגות לשחות בבריכות לא מקורות והחלו לפתח תסמינים נשימתיים, דוגמת שיעול וצפצופים, לעדכן את המאמנים או ההורים שלהן.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסטמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום