470 אלף ישראלים סובלים ממוגבלות

(0)
לדרג

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 6.3% מהאוכלוסייה בישראל סובלים ממוגבלויות. הצעירים מתקשים לזכור ולהתרכז, המבוגרים מוגבלים בתנועה

מאת: מערכת zap doctors

כ-470 אלף אנשים בישראל, המהווים 6.3% מהאוכלוסייה, סובלים ממוגבלויות ומתקשים, או לא מסוגלים, לבצע לפחות את אחת מהפעולות הבאות: לשמוע, לראות, לנוע, לזכור, להתרכז. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים לרגל יום השוויון לאנשים בעלי מוגבלויות.

עוד עולה מהנתונים כי אחוז בעלי המוגבלויות עולה עם הגיל, וכך גם חומרת הקושי. המוגבלות השכיחה ביותר בקרב ילדים וצעירים היא הקושי לזכור או להתרכז - 3.6% מבני 0-39. ואילו בקרב בני 40 ומעלה מוגבלות התנועה היא השכיחה ביותר (הקושי ללכת בתוך הבית ולעלות ולרדת מדרגות) - כ-4% בקרב בני 40-59 ו-22% בקרב בני 60 ומעלה. בקרב הקשישים בני 65 ומעלה המוגבלויות השכיחות ביותר הן שמיעה והיכולת לזכור או להתרכז (כ-39% ו-35% בהתאמה). מוגבלות השמיעה בולטת מאוד עם העלייה בגיל.

הבדלי ג'נדר ודת

נתון מעניין נוסף הוא כי בגילאי 0-18 אחוז המוגבלים אצל גברים גבוה יותר מאשר בקרב נשים ואילו בגילאי 65+ התופעה הפוכה: אחוז המוגבלים אצל גברים נמוך יותר מאשר בקרב נשים.

כאשר מתייחסים להבדלים בין ערבים ליהודים עולה כי בכל קבוצות גיל, אחוז בעלי מוגבלות חמורה באוכלוסייה הערבית גבוה מאשר אצל היהודים. אולם יש לציין כי אחוז המוגבלים בכללותו בקרב האוכלוסייה הערבית קטן מאשר אצל היהודים (עקב ממוצע הגילאים הצעיר בקרבם).

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הליכה וניתוח תנועה
פורום ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום