מכסה לאחיות: 60 תלמידים ביום

(0)
לדרג

ועדת העבודה הרווחה והבריאות תפעל לביטול ההפרטה של שירותי האחיות בבתי ספר. מנכ"ל נטלי סירב לגנות את מכתב הנזיפה באחות שלא עמדה במכסות הטיפול

מאת: מערכת zap doctors

בדיון סוער שנערך היום (ג') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא הפרטת שירות האחיות בבתי הספר התרעמו חברי הוועדה על מכסות העבודה המוקצבות לאחיות הנדרשות לבדוק מעל 60 תלמידים ביום.

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בדיון: "ההפרטה הזאת היא בלתי נסבלת. המצב היום הוא שאין מי שיטפל בילדים בבית הספר; אם ילד חולה או נחבל, ההורים צריכים לבוא ולקחת אותו. אני מקבלת מהאחיות מכתבים אנונימיים, בהם מתוארת עבודה בלתי אפשרית".

יריב לרנר, מנכ"ל "נטלי", החברה המפעילה כיום את שירות אחיות בריאות התלמיד בבתי הספר, סירב לגנות את עצם שליחת המכתב המפורסם לאחות בית ספר שננזפה על אי עמידה במכסות, אך הסכים לומר כי "ראוי היה לנסח את המכתב אחרת". לרנר ציין כי החברה בראשותו הביאה לשיפור בשירות ובאמצעים, וכי הוא בטוח שהחברה תעמוד ביעדים שנקבעו לה. נציגי משרד האוצר חיזקו את דבריו באומרם כי האחיות מרוויחות יפה, וכי יש להמשיך במתכונת העבודה הנוכחית.

הוועדה סיכמה את הדיון בכך שתמשיך לפעול לביטול ההפרטה ולהשבת השירותים למשרד הבריאות. בנוסף, הוועדה תבעה להבטיח תנאי העסקה וזכויות הוגנים לאחיות.

ההסתדרות הרפואית, בראשות ד"ר ליאוניד אידלמן, בירכה את ועדת העבודה, הרווחה והבריאות על שקיבלה את עמדתה בנושא וקראה למשרד הבריאות להחזיר את הפעלת שירותי בריאות לתלמיד לאחריות ישירה של המשרד ולא להפעילו באמצעות ספק חיצוני.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום