הצערת פנים ללא איזמל

(0)
לדרג

רבים מבקשים לשוות לעצמם מראה פנים צעיר מבלי לעבור ניתוח. ד"ר אלדד מור סוקר את הדרכים להצערת הפנים ללא איזמל - מזריקות שומן עצמיות ועד לבוטוקס. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בסרט "קוקון", סרטו של הבמאי רון הווארד משנת 1985, מתרחש מפגש בין חבורת זקנים חביבה מבית אבות בארה"ב, ליצורים מהחלל החיצון. לאחר אותו מפגש, מתגנבים הקשישים בחשאי לבריכה פרטית בבית סמוך כדי להתרענן. מהר מאוד הם מגלים שהשחייה בברכה, בה נמצאים גלמים של אותם חייזרים, מחזירה להם את נעוריהם - בריאותם משתפרת וגם המוטיבציה שלהם לחיות. להרגיש צעירים. טוב, זה כבר עניין סובייקטיבי, אבל אין ספק שרובנו רוצים להיראות צעירים. ובניגוד לאפשרויות שהוצעו בדור הקודם, עולם הכירורגיה הפלסטית מציע לנו שפע פתרונות שמאפשרים זאת.

הפנים שלנו הם אלה המשקפים את התבגרותנו בצורה הבולטת ביותר מבחינה חיצונית. הזמן חרש קמטי הבעה, הפך את העור לדק ורפוי, את העפעפיים לכבדים, שינה את הסנטר וקימט את הצוואר. אולם ישנן מגמות חדשות בטיפולים להצערת הפנים, אשר תגרומנה לנו להיראות צעירים יותר, וכל זאת באופן טבעי יותר ויעיל יותר מבעבר.

הצערת פנים
הצערת פנים

הזרקות שומן עצמיות

בעבר טיפול להצערת פנים היה לעיתים משווה לפנים מראה מעט "פלסטי", לא טבעי, אולם בשנים האחרונות פותחו שיטות רבות, אשר הופכות את הטיפולים לאסתטיים יותר. "המגמה היום היא להקנות לפנים מראה טבעי יותר תוך שמירה על נפח הפנים, וזאת ניתן לבצע על ידי הזרקות שומן עצמיות", אומר ד"ר אלדד מור, כירורג פלסטי המתמחה בהצערת הפנים. "תחילה שואבים שומן מאזורי גוף שונים, לדוגמה מדופן הבטן או מהירכיים.

מסננים את השומן, ולאחר מכן לוקחים אותו יחד עם תאי הגזע שהוא מכיל בתוכו (תאי הגזע "יודעים" להפוך לתאי שומן), ומזריקים אותם לפנים. השבת השומן ותאי הגזע לפנים נעשית בדרך בטוחה, וכשהם נקלטים הם הופכים לחלק מרקמת הפנים של המטופל".

ד"ר מור מוסיף כי ניתן לעשות שימושים נוספים בשומן: להדגיש עצמות לחיים, להרים גבות, ולהבליט סנטר, זאת בהתאם לצורך האסתטי. הזרקה של שומן עצמי מחזירה את הנפח לפנים ומייתרת ניתוח. בנוסף, ניתן לבצע הזרקות של שומן עצמי בהליך אחד או בשילוב עם ניתוחי פנים וניתוחים אחרים.

חומצות הילארוניות

דרך נוספת להשיב את הנפח לפנים היא באמצעות הזרקת חומרי מילוי המורכבים מחומצות הילארוניות, מסוג רסטילן למשל. החומצות ההילארוניות מהוות מרכיב בעור, אשר הולך ופוחת עם הגיל. הזרקה של החומצה ממקור חיצוני מחזירה לעור את שאיבד עם השנים.

אפקט המתיחה בעור מתבצע תודות לכך שהחומצה סופחת אליה מים וגורמת לכך שהעור יראה מתוח יותר. כך למעשה, היא תורמת לנפח העור בפנים. ניתן להזריק את הרסטילן לאזור העפעפיים התחתונים לטשטוש של כיסים, למלא את אזור הגבות הצידי וליצור אפקט של הרמת גבות, למילוי של רקות ריקות לקמטים מעל השפה מסביב לפה, לקמטי החיוך ולשפתיים. "לאחרונה, אני נוטה להשתמש יותר ויותר בחומצה הילארונית כמו רסטילן סאב Q. זוהי חומצה הילארונית סמיכה יותר, שמוזרקת לאזור, שמעל עצמות הפנים ומאפשרת לפסל את הפנים. למשל, ניתן ליצור באמצעותה עצמות לחיים גבוהות ולהקנות לפנים מראה שיקי, או להבליט סנטר, כאשר קיים סנטר נסוג", אומר ד"ר מור, "בהתחלה יש נפיחות קלה, אבל היא נספגת תוך מספר ימים. מדובר בחומר סינתטי טבעי, שמתפרק ומחזיק מעמד עד שנה. התוצאות מידיות".

מחליקים את המצח

בוטוקס מיועד לטיפול בשליש העליון של הפנים. הוא יוצר אפקט של הרמת הגבות ומתיחת המצח, או ביטול קמטי הזעף בין הגבות וביטול של הקמטים בצידי העיניים שמופיעים בחיוך. ד"ר מור מסביר את ההליך בו מפסיקים את תנועת השריר וכך "מעלימים" את הקמטים: "הטיפול מתבצע על ידי זריקות קטנות של החומר במחט עדינה לאותם אזורים המיועדים לטיפול. בתוך שלושה ימים כבר רואים תגובה ואחרי שבועיים אפקט ההזרקה ניכר בפנים. הטיפול מחזיק מעמד 3-9 חודשים ויש לחדשו כל חצי שנה. המלצתי היא להזריק בוטוקס רק כאשר התנועה של השריר חזרה במלואה".

יש לציין כי חומרי מילוי בהזרקה מסייעים בשיפור ההופעה הכללית, אולם הם לא עוזרים כשיש נפילה גדולה של העור או בצוואר רפוי - במקרים אלה יש צורך בניתוח למתיחת צוואר.

שתלים

לסיום, טכניקה נוספת המבטיחה מראה צעיר יותר שיסווה את ההזדקנות היא שימוש בשתלים במקום בשומן עצמי. ד"ר מור מסביר, "מדובר בשתלי סיליקון קשיח או סיליקון גומי המוחדרים ומונחים מעל לעצמות הפנים לצורך הבלטתן. למשל, לצורך הבלטת עצמות הלחיים מוחדרים השתלים דרך חתך בפה או בעפעף התחתון. השתלים באזור, כמו הרסטילן סאב Q, מקנים לפנים מראה צעיר ורענן. כאשר מדובר בסנטר נסוג מוחדר השתל לסנטר דרך חתך בסנטר או בשפה התחתונה. גם כאן הרסטילן סאב Q יכול לבוא במקום השתל. בסך הכל מתקבל מראה שהוא הרמוני ואסתטי".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום