האם נשאית HIV - התינוק לא

(0)
לדרג

ברמב"ם מכים את הסטטיסטיקה העולמית ומדווחים על 0% הדבקה בתינוקות, שנולדו ליותר מ-300 אמהות נשאיות איידס

מאת: מערכת zap doctors

0% הדבקה בתינוקות שנולדו ברמב"ם ליותר מ-300 אמהות נשאיות HIV בעשור האחרון - כך עולה מבדיקה שבוצעה לאחרונה במכון האיידס בבית החולים. נתון זה נמוך מהסטטיסטיקה העולמית, המדווחת על אחוז אחד של תינוקות נשאי נגיף ה-HIV שנולדו לאימהות נשאיות המטופלות בנגיף.

עליה במספר האמהות הנשאיות

בשנת 1997 נולד הילד הראשון ברמב"ם לאם נשאית איידס, כשהוא עצמו אינו חולה במחלה. בשמונה השנים האחרונות חלה עליה משמעותית במספר האמהות-היולדות שטופלו במכון האיידס ברמב"ם ואתו הולך וגדל בהתמדה מספר התינוקות הנולדים הבריאים. אחוזי ההצלחה נזקפים לזכות הטיפולים התרופתיים החדישים, כמו גם העלייה במודעות הנשים והמודעות של צוות חדר הלידה לנושא.

לדבריו של פרופ' שמעון פולק, מנהל המכון לאימונולוגיה, אלרגיה ואיידס ברמב"ם, מדובר בהצלחה טיפולית מדהימה, המאפשרת גם לנשים וגם לילדים לחיות חיים איכותיים ולשבור את מעגל החולי: "צוות המכון מלווה את האמהות הנשאיות מתחילת הריונן ועד לאחר הלידה, אז ממשיך המעקב אחרי האם ואחרי התינוק, תוך תמיכה של צוות רב-תחומי וטיפול פרטני לכל אחת ואחת, במשך שנים רבות".

טיפול מונע במהלך ההריון

מה שעד לפני זמן קצר נראה בלתי אפשרי, מתאפשר כיום בעזרת טיפול פשוט וקפדני: החל מהמחצית השנייה של ההריון מקבלת האם את הטיפול המונע עבור עוברה. הלידה עצמה מנוהלת בשיתוף פעולה עם ד"ר עינת קדם, רופאה מומחית ברפואת ילדים וברפואת HIV, וכרכם מאור, האחות האחראית מהמכון האימונולוגי, המייעצות לצוות חדר הלידה בנושא האיידס. בזמן הלידה, מקבלת האם טיפול תוך ורידי, כדי למנוע את ההדבקה וכך גם התינוק, מיד עם לידתו. לאחר מכן, מקבל התינוק טיפול דרך הפה לפרק זמן של חודש עד חודש וחצי.

ביום האיידס הבינלאומי (1 בדצמבר) יבצעו אנשי רמב"ם בדיקות חינם לאבחון נשאות לנגיף האיידס בתחנות רכבת "בת גלים" ו"חוף הכרמל".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום