חנוכה ודיאטה: יש חיה כזאת?

(0)
לדרג

לחובבי הסופגניות החרדים למשקלם אין סיבה לוותר על המאכל האהוב בחג. ובכל זאת, מומלץ לשמור על כללי עשה ואל תעשה לפני אכילת הבצק המתוק

מאת: שרה שטרן-קטיעי ולאה פרנקל

אין כמו מלאי סופגניות ריחניות מלאות ריבה וכל טוב, שעליהן מפוזרת בנדיבות אבקת סוכר עדינה. נכון, יש בזה שמן, זכר לכד ההוא שנתן שמנו עבור האור למשך שמונה ימים, אבל אותו שמן גם אחראי לתוספת הקלורית הכרוכה בטיגון. אז איך נמנעים מזלילה חסרת מעצורים בחנוכה?
להלן חמישה כללי ברזל שכדאי לאמץ:

1. בחרו את הזמן והמקום. החליטו כי במהלך החג אתם אוכלים סופגניות או לביבות בעת טקס הדלקת נרות כזה או אחר, ותו לא. ותרו על הסופגניות הפחות טריו ואל "תנשנשו" את השאריות של הלביבות מאתמול, שהרי, כולנו יודעים - "זה לא שווה את הקלוריות".

2. ותרו בכדי לקבל. ותרו על משהו בארוחה הרגילה, על מנת שתוכלו "להשלים את כמות הקלוריות" בסופגניה כקינוח. באופן הזה, צריכת הקלוריות שלכם לא תיפגע וגם תזכו במעדן הקינוחי החגיגי שאתם חושקים בו. המטרה היא לבצע בקרה על ומה נכנס לכם לפה.

3. בחרו נכון. אם קיימת אופציה לבחור בין סופגניות אפויות לבין סופגניות מטוגנות - בחרו באפויות.

4. הגיעו שבעים לאירועי חנוכה. מומלץ לא להגיע רעבים לאירוע שבו ידוע לכם שתהיינה סופגניות או לביבות. הגעה לאירוע כאשר אתם שבעים תאפשר לכם שיקול דעת ראוי, וכך תיבחרו מה ראוי "לבזבז עליו קלוריות" ותימנעו מזלילה.

5. שלבו שגרת פעילות גופנית על מנת לסייע לגוף לאזן את "העודף" הקלורי.

ועוד הצעה אחת לסיום: אפו את הסופגניות בעצמכם בבית. נכון, זה לא תמיד נוח או אידאלי, אבל יכול "לחסוך קלוריות". למשל, סופגניות יוגורט (ללא שמרים) או סופגניות אפויות (ולא מטוגנות) יכולות להיות "חסכוניות" בקלוריות.

שרה שטרן-קטיעי ולאה פרנקל הן דיאטניות משירות הדיאטה של המרכז הרפואי הלל יפה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תזונה טבעית
תזונה קלינית
פורום סיבים תזונתיים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום