האם יש תועלת במיץ רימונים?

(1)
לדרג

מחקר ישראלי חדש, שזכה לתהודה בינלאומית, מצא כי שתיית מיץ רימונים מסייעת לחולים עם מחלת כליות תחת טיפולי דיאליזה

מאת: מערכת zap doctors

האם יש גרעין של אמת בשמועה כי מיץ רימונים תורם לבריאות? מחקר חדש, בראשות פרופ' בתיה קריסטל מבית החולים בנהריה, בחן שאלה זו בכנס של American Society of Nephrology בדנבר.

המסקנה היא כי למיץ רימונים יתרונות בריאותיים רבים, לפחות בקרב חולים עם מחלת כליות תחת טיפולי דיאליזה.

מסתבר כי שתיית מספר כוסות מיץ רימונים בשבוע לוותה בירידה בסיכון לזיהומים, שהם הגורם השני בשכיחותו לתמותה של חולי דיאליזה.

החוקרים העלו השערה כי דיאטה עתירה בנוגדי-חמצון עשויה לסייע לחולים עם אי-ספיקת כליות, מאחר שרמת הרדיקאלים החופשיים בדם עולה כאשר הדם נע במכשירי הדיאליזה. בבדיקות מעבדתיות שנערכו במהלך שלוש שנים נמצא כי מבין מגוון של מוצרים, מיץ רימונים הכיל את הכמויות הגבוהות ביותר של פוליפנולים.

מדגם המחקר כלל כ-100 חולים, שחולקו באקראי לקבלת פלסבו או מיץ רימונים. המשתתפים בקבוצת ההתערבות שתו כחצי כוס מיץ רימונים, שלוש פעמים בשבוע, במהלך שנה אחת.

בקבוצת המשתתפים ששתו מיץ רימונים חלה ירידה במדדי דלקת בדם וכן ירידה במספר הפעמים שפנו לבית החולים. החוקרים דיווחו על ירידה משמעותית באשפוזים בשל זיהומים. מניתוח סטטיסטי של הממצאים עולה כי שניים מבין 50 משתתפים ששתו מיץ רימונים במשך שנה, צפויים לפנות לבית החולים לפחות פעמיים, לעומת כ-11 מבין 50 משתתפים שלא שתו מיץ רימונים.

החוקרים מציינים כי לא זוהו תופעות לוואי בשתיית מיץ רימונים, אך מזהירים כי מיץ זה עשיר באשלגן.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום