החורף לא פה, וירוס הרוטה - כן

(0)
לדרג

20% מהילדים המאושפזים בהלל יפה לוקים בווירוס הרוטה בדרגות חומרה שונות. חיסון נגד הווירוס, שגורם לשלשולים והקאות, צפוי להיכנס לשגרת החיסונים בדצמבר 2010

מאת: מערכת zap doctors

וירוס חדש בפתח עונת החורף (שמבושש להגיע)?. מנתונים רשמיים של "הלל יפה" עולה כי 20% מהילדים המאושפזים (8 ילדים) בבית החולים לוקים בווירוס רוטה בדרגות חומרה שונות.

וירוס הרוטה, שכיח יותר בעונת החורף, אם כי מדובר בווירוס שכמעט כל ילד עד גיל שנה וחצי יחלה בו לפחות פעם אחת. בנוסף לכך, כל ילד עד גיל 5 ייאלץ להתמודד עמו לפחות מספר פעמים, ברמות חומרה שונות.

דמיון לקלול קיבה

תופעותיו של הווירוס דומות לתסמינים הקיימים בקלקול קיבה - חום, כאבי בטן, שלשולים, הקאות והתייבשות. הווירוס התגלה לפני 34 שנים, והוא אחת הסיבות לשלשולים בקרב ילדים ופעוטות. זהו אחד הוירוסים הנפוצים בעולם - כ-1.8 מליון ילדים בעולם יחלו בו בדרגות חומרה שונות במשך שנה.

רוטה - חלק משגרת החיסונים

בשבוע שעבר התבשר הציבור כי החיסון לווירוס הרוטה, עומד להיכנס לסל התרופות כחיסון שגרתי לתינוקות ופעוטות. "מדובר בבשורות טובות במיוחד לאור העובדה שמדובר באחד הוירוסים השכיחים ביותר, אשר מדי שנה גורם לתחלואה רבה שיכולה להימנע בזכות החיסון", מסבירה ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים במרכז הרפואי הלל יפה. "החיסון אמנם הותר לשימוש כבר בשנת 2006, אך עד עתה היה בתשלום של כמה מאות שקלים, ולכן לא כל ההורים יכלו לחסן את ילדיהם. מכיוון שהתהליך טרם הושלם, רבים מהילדים עדיין חולים בווירוס".

ההעברה או ההידבקות בווירוס נעשית מאדם לאדם בעיקר באמצעות מגע עם משטחים מזוהמים בווירוס, מזון ושתייה מזוהמים ובעיקר חוסר היגיינה.

ד"ר קליין, מחלקת את המחלה לשתי רמות חומרה: קלה וקשה. בשתי הרמות יופיעו הסימפטומים שהוזכרו, אם כי בדרגות חומרה משתנות, כאשר בדרגה החמורה יכול הילד להגיע לכדי התייבשות ממשית וצורך בפניה לבית החולים לשם קבלת טיפול תומך של נוזלים ומלחים דרך הווריד.

"חשוב שההורים יהיו 'עם היד על הדופק' בכדי לוודא שהתערבות רפואית תינתן במועד", מסבירה ד"ר קליין. "במקרים קלים, וכמובן על מנת למנוע התייבשות משמעותית, חשוב להקפיד על שתייה מרובה של הפעוט, ולוודא כי יש מתן שתן בטווחים סבירים של לפחות כל 6 שעות. אם הפעוט חרג מפרק זמן זה, הוא ככל הנראה מיובש, ומומלץ לפנות לרופא המטפל או להגיע בשעות הערב והלילה לחדר מיון. בנוסף, במסגרת השגרה, יש להקפיד על הגיינה ורחיצת ידיים במידה שאחד הילדים בבית חולה.

והמלצה אחת אחרונה: לאור ההתפתחות באישור החיסון בסל התרופות - פשוט דאגו לחסן את הילד.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום