פקחי עישון בבית חולים נהריה

(0)
לדרג

בית חולים נהריה מצא פיתרון מקורי למניעת עישון בין כתליו: הכשרת עובדים מתוך המערכת ל"פקחי" בריאות שמורשים לתת דו"חות למפרי החוק

מאת: מערכת zap doctors

החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים כבר מזמן נכנס לתוקפו, אך מוסדות רבים עדיין נאבקים במעשנים אשר מסרבים להיפרד מהסיגריה. בבית החולים לגליל המערבי חשבו על פיתרון יצירתי, ומהחודש החלה לפעול סיירת מיוחדת המורכבת מ-20 מתנדבים, כולם עובדי בית החולים מכלל הסקטורים, אשר החליטו להיאבק בתופעה ולהפוך לשוטרים.

עובדים הוכשרו לשוטרים

"הרעיון הוא לתת לעובדים שלנו את האחריות לשמור על הניקיון והסדר" סיפרה רותי יפרח, המנהלת האדמיניסטרטיבית של בית החולים, והוסיפה: "הם בעצם שוטרים לכל דבר ועניין. חלקם אף יכולים לתת דו"חות כספיים למפרים את הסדר. זהו פיתרון מצוין ואנו כבר רואים תוצאות בשטח!".

המתנדבים עברו הכשרה במשך חודשיים על ידי משטרת ישראל והוסמכו להיות שוטרים בסיסיים בשלב א'. "זוהי שבירת שיגרה מאוד מעניינת ומיוחדת" סיפר ניסים כהן, עובד בית החולים שמשתתף בפרויקט. "אנו עולים על מדים משטרתיים ומסיירים בבית החולים, כל משמרת כזו נמשכת שעתיים ואנו מסתובבים בזוגות. כך גם העוברים ושבים יודעים שיש מישהו ששומר על הסדר ואלו שמעשנים מקפידים לעשות זאת רק במקומות מותרים".

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום