ד"ר גמזו למאוחדת: נגמרו המשחקים

(0)
לדרג

ד"ר רוני גמזו, בתדריך עיתונאים מיוחד: מצפה שקופת חולים מאוחדת תיישם את מסקנות דו"ח המבקר; עוד אמר כי יפעל ביתר שאת להפעלת שלטון תאגידי מוסדר בקופות החולים

מאת: מערכת zap doctors

בתדריך עיתונאים מיוחד שהתקיים היום (ג') הסביר ד"ר רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, את דרך הפעולה לטיפול בממצאים החמורים על הנעשה בקופת חולים מאוחדת. "משרד הבריאות היה בקשר עם משרד מבקר המדינה וקיבל טיוטות ראשוניות של דו"ח המבקר. עם זאת בחר משרד הבריאות לפעול בהגיע הדו"ח הסופי בלבד, תוך שמירה על האפיק החוקי הקיים. זאת כדי להגדיל את עוצמת הבקרה וההחלטות שיתקבלו לאחר תגובת הדירקטוריון. לוחות הזמנים נבחרו בקפידה כדי לאפשר זמן נאות לתגובה, אבל תוך כדי אי מריחת התגובה".

נגמרו המשחקים

ד"ר גמזו מציין כי הדרך הנכונה למיצוי הדין מבלי שיפלו בו כשלים טכניים הוא בהתאם לסעיף 37 א' לחוק בריאות לפיו - כשמתגלים ליקויים בקופות החולים על המנכ"ל לפנות לדירקטוריון תחילה. "משרד הבריאות רוצה לכבד את ההליך בחוק, אבל יחד עם זאת לסמן לקופה כי נגמרו המשחקים".

ד"ר גמזו קורא לקופת חולים מאוחדת ליישם את המסקנות בדו"ח המבקר. "תתחילו לפעול לתיקון מערכתי כולל האישים המוזכרים בדו"ח". לדבריו, אין מנוס ממסקנות אישיות: "אני לא מצביע על אף אחד אבל אני לא מסיר את האצבע מאף אחד".

שלטון תאגידי מוסדר

ד"ר גמזו אמר כי הוא מצר על אי הסדרת השלטון התאגידי בשלוש קופות החולים: מאוחדת מכבי וכללית. לדבריו, משרד הבריאות לא בא להחליף את הדירקטוריונים בקופות, אלא יישאר כ"מפקח על": "משרד הבריאות לא רואה את עצמו כגורם שצריך להידרש לרמת פיקוח ובקרה במקום הדירקטוריונים של קופות החולים ולא לנהל בפועל את התהליכים בתוך קופות החולים. לשם כך דרושים דירקטוריונים אמינים ושלטון תאגיד מוסדר".

ד"ר גמזו הוסיף כי דעתו אינה נוחה מתשובת קופת חולים מאוחדת לממצאי הדו"ח, מאחר שהנושא הנדון אינו יציבותה הפיננסית של הקופה, אלא תרבות ניהול וזרימת כספים. משום כך, במידה והתשובה של הדירקטוריון לא תניח את דעת משרד הבריאות, תוקם ועדה בודקת שבכוחה סמכויות כגון מינוי חשב מלווה לקופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום