ד"ר גמזו: המאוחדת פעלה נגד החוק

(0)
לדרג

מנכ"ל משרד הבריאות תובע לכנס את דירקטוריון קופת חולים מאוחדת בעקבות דו"ח מבקר המדינה שחושף כשלים רבים בהתנהלות הקופה

מאת: מערכת zap doctors

במכתב ששלח היום (ב') מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, ליו"ר דירקטוריון קופת חולים מאוחדת, הרב ירחמיאל בויאר, התייחס ד"ר גמזו בחומרה לפרסום ממצאי דו"ח מבקר המדינה בנושא קופת חולים מאוחדת.

ד"ר גמזו מציין כי הדו"ח חושף כשלים בשלושה מישורים מהותיים. האחד, היעדר כללים ונהלים סדורים לפעילות הקופה בנושאים שונים, לרבות למניעת ניגוד עניינים. השני, פעילות בניגוד לחוק וכללי מינהל תקין, לרבות ביצוע עסקאות שלא כדין ומתן עדיפות לקרובי משפחה בהעסקה ובעסקאות. השלישי, היעדר תהליכי פיקוח ובקרה נאותים. לדעת ד"ר גמזו, הממצאים קשים נוכח העובדה כי הם חוצים את שדרת הניהול של הקופה כמעט בשלמותה ומערבים דרגי ביצוע פיקוח ובקרה.

ד"ר גמזו ציין במכתבו כי הדו"ח גובש לאחר תהליך ביקורת ממושך ומורכב, שניהל מוסד מבקר המדינה וממצאיו הועברו ליועץ המשפטי לממשלה. זאת על מנת שישקול את הדברים גם מן ההיבט הפלילי.

לסיכום דבריו, כתב ד"ר גמזו כי הוא קוצב פרק זמן של עשרה ימים לכינוס ראשון של הדירקטוריון, לקיום דיון וקבלת החלטות.

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, אמר כי קיבל לידיו את דו"ח מבקר המדינה והורה מיידית לצוות המקצועי של המשרד בראשות המנכ"ל, לטפל בנושא בהתאם לחוק ולכללי המנהל התקין. סגן השר ממתין להחלטות שיתקבלו בדירקטוריון הקופה בהתאם לדו"ח מבקר המדינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום