מתי לחסן את הילד נגד שפעת?

(0)
לדרג

מחקר באנגליה: חיסון כנגד שפעת מומלץ בעדיפות גבוהה לילדים עם מחלות רקע ספציפיות, ולאלה המצויים בסיכון למחלה חמורה או תמותה כתוצאה משפעת החזירים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חיסון כנגד שפעת מומלץ בעדיפות גבוהה לילדים בסיכון גבוה לתחלואה חמורה או תמותה, כולל בני מיעוטים ואלו עם מחלות רקע ספציפיות. כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Lancet.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ילדים בגילאי 0-18 שנים נפגעו באופן לא פרופורציונאלי ממגפת שפעת החזירים. כעת ביקשו החוקרים לבחון את התמותה של ילדים במטרה להתאים את ההנחיות לעונות השפעת בעתיד.

מחלות רקע

החוקרים מדווחים כי בתקופה שבין 26 ביוני 2009 ל-22 במרץ 2010 נגרמו 79 מקרי תמותה של ילדים באנגליה על רקע מגפת שפעת החזירים. מדובר על שיעורי תמותה במהלך הילדות של 6 מקרים למיליון איש. שיעורי התמותה הגבוהים ביותר תועדו בקרב ילדים מתחת לגיל שנה. בהשוואה לילדים בריטים לבנים, בהם שיעורי התמותה עמדו על 4 מקרים למיליון, שיעורי התמותה היו גבוהים יותר בקרב ילדים בנגלדשים, עם 47 מקרי תמותה למיליון ובילדים פקיסטנים, עם 36 מקרי תמותה למיליון.

ב-45 מבין 70 מקרי התמותה הילדים סבלו ממחלות רקע (64%), ו-15 ילדים היו בריאים קודם לכן (21%). שיעורי התמותה הגבוהים ביותר תועדו בנוכחות מחלה נוירולוגית כרונית (1,536 מקרי תמותה למיליון איש).

טיפול טרם אשפוז

בקרב 19 הילדים שמתו בטרם האשפוז (27%), שיעור הילדים שהיו בריאים או סבלו ממחלת רקע קלה, היה גבוה יותר בהשוואה לילדים שמתו לאחר האשפוז. מבין 45 הילדים שטופלו בתרופה טמיפלו, שבעה בלבד קיבלו את הטיפול בתוך 28 שעות מהופעת התסמינים, ורק שלושה קיבלו את הטיפול לפני האשפוז לבית החולים. רק שני ילדים מבין אלו שמתו קיבלו את החיסון כנגד שפעת חזירים.

החוקרים טוענים כי ילדים בסיכון מוגבר למחלה חמורה או תמותה עקב שפעת מצויים בעדיפות גבוהה יותר לקבלת החיסון כנגד שפעת חזירים. קבוצה זו כוללת את אלו עם מחלות רקע ספציפיות וילדים מקבוצות מיעוטים מסוימות. בנוסף, יש חשיבות רבה לטיפול בטרם האשפוז לבית החולים.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום