סקר: 90% מהנשים - בריאותנו טובה

(0)
לדרג

ממצאי סקר בריאות האישה: 40% מהנשים מוטרדות מהשמנה, אולם לא עושות הרבה בנידון. וגם: 97% תופסות את האינטרנט כמקור המידע העיקרי לטיפולי בריאות

מאת: מערכת zap doctors

כמעט 90% מהנשים בישראל מחשיבות את בריאותן כטובה עד מצוינת, כך עולה מסקר בריאות האישה, שערכה חברת Zeta Tools עבור פיליפס אלקטרוניקס בע"מ. הסקר נערך בקרב אוכלוסייה של 1,500 נשים בגילאי 16 ומעלה במהלך חודש אוקטובר 2010.

ממצאיו הוצגו במהלך דיון שנערך היום (ד') בתל אביב בנושא שירותי בריאות האישה בישראל. בדיון השתתפו נציגים בולטים של שירותי הבריאות המובילים של ישראל.

תוצאות הסקר מספקות תובנות מעניינות לגבי בריאות הנשים בישראל, דאגותיהן הבריאותיות העיקריות, דאגותיהן ביחס לזמינות, לאיכות ולעלות הטיפול, וגישתן לאורח חיים בריא ובדיקות רפואיות תקופתיות.

מוטרדות ממחלות

שני שליש מהנשים מאמינות כי מצב בריאותן תלוי בהן. אולם רק 41% מתאמצות בפועל לנהל משטר מזון בריא ורק 18% מאמינות כי הן מתעמלות מספיק.

מעל לשליש מהנשים (37%) הצהירו כי הן מוטרדות מהשפעת מחלות כרוניות על מצבן הבריאותי. הדאגות הבריאותיות העיקריות הן השמנה (40%), כולסטרול גבוה (32%), סרטן (25%) ודיכאון (24%).

איכות, זמינות ועלות שירותי הרפואה

מעט יותר משליש (36%) מהנשים מוטרדות מאיכות שירותי הבריאות בישראל. עוד מגלה הסקר כי 24% מהנשים חוות קשיים בקביעת תור לרופא מומחה עקב מחסור ברופאים מומחים באזור מגוריהן. 6% מהמשתתפות בסקר לא קיבלו טיפול רפואי, מכיוון שהרופא המועדף עליהן היה עמוס מדי ולא יכול היה לקבל מטופלות חדשות.

13% מהנשים בגיל 55 ומעלה ו-26% מהנשים בגילאי 16 ו-21 אינן מגיעות לרופא מסיבות כלכליות. המינון המומלץ לא נלקח על-ידי 10% מהנשים משיקולי עלות, ומספר מדאיג של 18% מהנשים דיווח כי לא יכלו להרשות לעצמן טיפול לו הן זקוקות מרופא מומחה.

תדירות וסוג בדיקות רפואיות

הרוב הגדול, 80%, מהנשים דיווחו כי הן מקבלות טיפול רפואי סדיר, 60% מהמשתתפות בסקר ציינו כי הן רואות רופא פעם בשנה על בסיס קבוע. אולם 21% מהנשים בישראל דווחו על בעיות רפואיות ללא שראו רופא.

הבדיקות הנפוצות ביותר בקרב נשים בישראל הן בדיקה כללית (22%), בדיקה גניקולוגית כללית (15%), טיפול במחלה (15%), בדיקות דם וכולסטרול (12%) ול-11% בוצעה בדיקת PAP לצוואר הרחם.

מהסקר עולה כי רוב הנשים ביצעו בדיקות סקר, וככל שרמת ההשכלה שלהן גבוהה יותר, כך גדל הסיכוי כי הן יעברו אולטרה-סאונד במהלך חייהן.

סרטן השד

סרטן השד נתפס כסיכון בריאותי פוטנציאלי משמעותי על-ידי 24% מהנשים. רוב הנשים מאמינות כי ממוגרפיה שנתית יכולה לעזור בגילוי סרטן השד (89%). רק שליש מהאוכלוסייה עברה בדיקת ממוגרפיה והאחוז גדל בהתאם לגיל.

חינוך לבריאות ומידע

באופן כללי, 95% מהנשים מאמינות כי יש צורך להשקיע מאמצים רבים יותר בחינוך לבריאות האישה בישראל. רוב הנשים בישראל תופסות את האינטרנט כמקור מידע לגבי טיפולי בריאות האישה (97%). 89% מחשיבות את ספקי שירותי הבריאות כמקור מתאים, 76% סבורות כי משפחה וחברים הם מקור מידע חשוב, 19% נעזרים בספרים ו-11% מתייעצות ברוקחים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום גניקולוגיה ופריון
פורום בריאות האישה
פורום בריאות השד

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום