מדוע ילדים עם שפעת מתאשפזים?

(0)
לדרג

מחקר שבחן גורמי סיכון לאשפוז ילדים מצא כי חשיפה לעישון פאסיבי ומצב סוציו-אקונומי ירוד מגדילים את הסיכון למחלת השפעת

מאת: מערכת zap doctors

במסגרת מחקר חדש בחנו חוקרים את גורמי הסיכון לאשפוז ילדים, בשל מחלת שפעת. המחקר מצביע על קשר בין חשיפה לעישון פאסיבי לבין סיכון מוגבר לאשפוז ילדים עם שפעת. גורמי סיכון נוספים לאשפוז ילדים הם גיל אם צעיר, מצב סוציו אקונומי ירוד, אי קבלת חיסונים במועד ומחלות רקע. סיכון מוגבר לאשפוזים תועד גם בקרב בנים, ילדים מתחת לגיל שנה, פגים ובעלי משקל לידה נמוך.

מטרת המחקר היתה להעריך את האשפוזים בשל שפעת בקרב ילדים בגילאי 6-59 חודשים. מדגם המחקר כלל 290 ילדים שאושפזו בעקבות אבחנת זיהום שפעת, ולמעלה מאלף ילדים מאותו אזור מגורים, ששימשו כקבוצת ביקורת.

החוקרים ערכו ניתוח סטטיסטי במטרה לזהות את גורמי הסיכון לאשפוז ילדים בשל זיהום שפעת. חלק מגורמי הסיכון היו ידועים ממחקרים קודמים, דוגמת מחלות רקע כמו אסתמה, אנמיה חרמשית ומחלות ממאירות. הם מפרטים כי בקרב ילדים עם מחלה ריאתית - הסיכון לאשפוז בשל שפעת היה גבוה כמעט פי שלוש; בקרב ילדים הסובלים ממחלות המטולוגיות ואונקולוגיות, הסיכון היה גבוה פי 12, ובקרב בילדים עם מחלות נוירולוגיות, הסיכון היה גבוה פי ארבע.

עישון פאסיבי

גורמי סיכון נוספים שנמצאו הם גיל אם מתחת ל-26 שנים (סיכון גבוה פי שתיים), מצב סוציו-אקונומי ירוד (סיכון גבוה פי שתיים), אי קבלת חיסונים במועד (סיכון גבוה פי 1.7) וחשיפה של הילד לעישון פאסיבי של לפחות מחצית מבני הבית (סיכון גבוה פי 2.3). בקרב ילדים שלא חוסנו כנגד נגיף השפעת, זוהה קשר בין חיסון של אחד מבני הבית כנגד נגיף שפעת לבין הפחתת הסיכון לאשפוז הילד בשל שפעת.

מחקרים קודמים הצביעו על קשר בין חשיפה לעישון פאסיבי לבין סיכון מוגבר לזיהום שפעת בילדים. עם זאת, מדובר במחקר הגדול ביותר שבחן את הקשר בין חשיפה לעישון פאסיבי לבין סיכון לאשפוז ילדים בשל זיהום שפעת. ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות צמצום החשיפה של ילדים לעישון סיגריות, ואת חשיבות חיסון הילדים ובני הבית.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום