האם מעשנים חווים יותר כאב?

(0)
לדרג

עוד סיבה להיגמל מעישון: 38.5% מהמעשנים דיווחו כי הם סובלים מכאבים חמורים לאחר ניתוח, לעומת 20% בלבד מהלא מעשנים

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס השנתי של ה-American Society of Anesthesiologists עולה כי אנשים מעשנים חווים יותר כאב ומצויים בסיכון גבוה יותר לחוות כאב חמור בעקבות ניתוח אמבולטורי בהשוואה לאלו שאינם מעשנים.
החוקרים מסבירים כי כאב חמור לאחר ניתוח, הינו מצב שכיח המוביל לשביעות רצון ירודה של המטופל ועלויות נוספות של מערכת הבריאות.

לדבריהם, מחקרים קודמים הצביעו כי מעשנים סובלים יותר מכאב לאחר ניתוח, בהשוואה לאלו שאינם מעשנים. במחקר הנוכחי ביקשו לאשר את קיומו של קשר זה באמצעות מחקר עוקב פרוספקטיבי רב מרכזי גדול.

החוקרים אספו מידע אודות 2,157 מבוגרים, אשר עברו ניתוח אמבולטורי אלקטיבי תחת הרדמה כללית. הפעולות הניתוחיות בוצעו ב-12 מרכזים רפואיים בארצות הברית, והחוקרים אספו נתונים טרום, תוך ואחרי הניתוח. היעד העיקרי של המחקר נקבע ככאב לאחר ניתוח חמור וחריף (ציון של 7 ומעלה במדד דירוג מילולי הנע בין 0-10), עליו יכלו הנבדקים לדווח בכל שלב מתום מתן ההרדמה ועד 48 שעות לאחר השחרור מבית החולים.

עישון וסף כאב

הגיל הממוצע של הנבדקים היה 49.5 שנים, 64.6% מהם היו נשים ו-15.2% היו מעשנים. מדד מסת הגוף (BMI) עמד בממוצע על 28.3. בסך הכל, מציינים החוקרים כי 24.5% מהחולים דיווחו על כאבים חמורים לאחר הניתוח בעודם מאושפזים ביחידת ההתאוששות ו-33.6% דיווחו על כאבים כאלו תוך 48 מהשחרור מבית החולים. ביחידת ההתאוששות, 20% מהנבדקים שאינם מעשנים ו-38.5% מהמעשנים דיווחו על כאב חמור; תוך 48 שעות מהשחרור, שיעור זה עמד על 54.1% מהמעשנים ו-29.9% מאלו שאינם מעשנים.

לדברי החוקרים, חיוני כי קלינאים ידעו את מצב העישון במסגרת ההערכה הטרום ניתוחית, ובמיוחד כשמבקשים לתכנן את האופן המיטבי לשימוש בטיפול לשיכוך הכאבים בתקופה לאחר הניתוח ולאחר השחרור מבית החולים.

החוקרים סבורים כי אם חולה מסוים מעשן, יש לצפות כי יסבול מכאב רב יותר לאחר הניתוח, דבר העלול להתפתח לכדי כאבים כרוניים. בנוסף, יתכן ויהיה על המנתח לנקוט בצעדים נוספים או מתן טיפול תרופתי רב יותר לשיכוך הכאבים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?
פורום כירורגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום