הקץ לתשלום רבעוני בקופות החולים?

(0)
לדרג

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק, לפיה חברי קופת חולים ישלמו לפי תדירות הביקורים. כיום החיוב הוא רבעוני

מאת: מערכת zap doctors

הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה), איתן כבל (עבודה) ודוד אזולאי (ש"ס) אושרה אתמול (ג') בוועדת העבודה הרווחה והבריאות בקריאה ראשונה. לפי הצעה זו, התשלום עבור שירותים המוצעים על ידי קופות החולים תוך השתתפות עצמית של מבוטחיהן ייגבה מעתה עבור כל ביקור ולא בחיוב רבעוני.

השיטה הנהוגה היום לפיה קופות החולים גובות תשלומים עבור השירותים האלה תוך חיוב רבעוני, כלומר אחת לשלושה חודשים רצופים, גורמת לבעיה. ההסבר: מבוטח עלול לשלם השתתפות עצמית במקרים שבהם ערך תוך ימים ספורים שני ביקורים אצל רופא בזמן שהתחלף הרבעון.

תקרה של עד 200 ש"ח לחודש

כיום, תקרת ההיטלים בקופות החולים נעה בין 140 ל-200 שקלים בחודש. כלומר: אם מבוטח עובר את הרף, הוא מפסיק לשלם השתתפות עצמית עבור השירותים באותו רבעון.

עם זאת, הוועדה קבעה כי תקרת התשלום המשפחתית, עבור כל בני המשפחה גם יחד, תמשיך להיות מחושבת באופן קלנדרי, ובניגוד לנהוג כיום, קופות החולים הן שיחזירו את הכסף במידה והמשפחה עברה את רף ההשתתפות העצמית (ולא החולים הם שיידרשו להגיש טפסים וקבלות ולהמתין להחזרים מהקופה).

נציגי קופות החולים אמרו כי הערכתם לגבי עלות עדכוני התוכנה והטמעת המערכות היא כ-80 מיליון שקלים בשנה לכלל קופות החולים.

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום