דלקת מפרקים גורמת להפרעות שינה

(0)
לדרג

מחקר חדש: הסיכון להפרעות שינה בקרב חולים עם דלקות מפרקים גבוה כמעט פי שלושה, בהשוואה לאלו שלא סובלים מדלקות מפרקים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חולים רבים הסובלים מדלקות מפרקים סובלים בנוסף מהפרעות שינה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש. יתרה מזאת, הסיכויים לפגיעה באיכות השינה גדולים יותר בקרב חולים שאינם מקבלים טיפול כנגד כאבים, דיכאון ו/או חרדה.

במסגרת מחקר חדש, בחנו החוקרים את הנתונים אודות כ-23,000 מבוגרים שמסרו מידע על הרגלי עישון, שתיית אלכוהול, הרגלי תזונה, פעילות גופנית, משקל גוף, איכות שינה ומחלות כרוניות.

סיכון להפרעות שינה

כחמישית מהמשתתפים במחקר דיווחו על אבחנה של דלקת מפרקים. החוקרים הצביעו על קשר בין דלקות מפרקים לבין עלייה בסיכון לנדודי שינה (אינסומניה), ישנוניות יתר במהלך היום, או משך שינה של פחות משש שעות בלילה, בהשוואה למשתתפים במחקר שלא סבלו מדלקות מפרקים. הסיכון להפרעות שינה בקרב חולים עם דלקות מפרקים היה גבוה כמעט פי שלושה, בהשוואה לסיכון להפרעות שינה בקרב אלו שלא סבלו מדלקות מפרקים. החוקרים מדגישים כי הקשר נותר על כנו גם לאחר שהתייחסו לנוכחות מחלות רקע, כולל השמנת-יתר, סוכרת ומחלות לב, אם כי הסיכון להפרעות שינה היה נמוך יותר.

החוקרים מוסיפים כי קיים קשר בין הפרעות שינה לבין הגבלה בתנועות המפרקים. כמו כן, הם זיהו קשר בין נוכחות דיכאון וחרדה לבין עלייה בסיכון להפרעות שינה. פגיעה באיכות השינה הייתה נפוצה יותר גם בקרב חולים שסבלו מהפרעות בדרכי העיכול העליונות.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום