דלקות עור מבירות מקסיקניות

(0)
לדרג

מחקר חדש: בירות מקסיקניות, בעיקר קורונה, המוגשות עם פיסת לימון על קצה הבקבוק עלולות לגרום לשינויים בצבע העור. זאת, בשל מרכיב במיץ הלימון הגורם לרגישות בעור

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממאמר חדש שפורסם ב-Archives of Dermatoloy עולה כי מרכיב מסוים במיץ לימון, במידה ונותר על העור כשהוא חשוף לשמש, עלול לגרום לשינויים בצבע העור, והסימנים לכך עשויים להישאר במשך חודשים.

אחד הרופאים תיאר את התגובה העורית למיץ לימון בשם דלקות עור של בירות מקסיקניות (Mexican Beer Dermatitis).

החוקרים מסבירים כי בירות מקסיקניות, בעיקר קורונה, מוגשות לרוב עם פיסת לימון חתוכה המוצבת על קצה הבקבוק. לאחר מכן השותה דוחף את הלימון לתוך הבקבוק ומציב את האגודל על קצה הבקבוק בזמן שמנער את הבקבוק לערבוב המיץ.

עם זאת, במידה ולא נוקטים משנה זהירות, עלולים להתיז בירה ומיץ לימון על העור של השותה, בעיקר במקרים בהם מצויים בחוף הים או בבריכה ולא לובשים חולצה. התגובה נובעת מהמרכיב פסורלאן ונפוצה בעיקר בברמנים העובדים עם מיץ לימון מחוץ לברים.

מיץ לימון ותגובה עורית

פסורלאן משמש לריגוש העור להשפעות של אור קרינת UV-A, המשמשת לטיפול במחלות עור שונות. עם זאת, כאשר מדובר במיץ לימון על העור, הסיפור שונה לחלוטין (לימונים מכילים גם הם פסורלאן, אם כי בכמויות קטנות יותר).

מרבית המקרים לא יותירו צלקות. מדובר בפגיעה קוסמטית, אך התגובה העורית עלוהל להוביל לפגיעה רגשית. תיתכן הופעת מספר נגעים חומים על העור למשך מספר חודשים.

רבים מוטרדים גם מן הקשר בין כוויות שמש וסרטן העור, אך לא הוכח קשר ספציפי בין דלקת העור הנ"ל לבין ממאירויות.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום