האם אקמול יכול לגרום לאסתמה?

(0)
לדרג

מחקר: 13% מהתינוקות שסבלו מזיהומים בדרכי הנשימה וטופלו באקמול פיתחו אסתמה- בגלל הזיהום ולא בשל האקמול. מסקנה: ניתן לתת אקמול לתינוקות מתחת לגיל שנה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הסיכון להתפתחות אסטמה בקרב ילדים המטופלים באקמול הפך במרוצת השנים לנושא מחקרי שכיח. קשר בין אסטמה לבין טיפול באקמול תועד רק כאשר מטרת הטיפול היתה כנגד זיהומים בדרכי הנשימה, אך הקשר לא זוהה במקרים בהם הטיפול ניתן בשל מחלה בטנית או זיהומים בדרכי השתן.

זיהומים נגיפיים ואסטמה

לטענת החוקרים, מרבית המחקרים הקודמים שהצביעו על סיכון מוגבר לאסטמה בעקבות טיפול באקמול לקו בכמה מגבלות.

ההורים התבקשו להיזכר בכל המקרים של חום במהלך שנת החיים הראשונה של ילדיהם, וכן בכל מקרה של זיהום בטני, זיהום בדרכי הנשימה או זיהום בדרכי השתן. בנוסף, הם התבקשו לתעד את התרופות שניתנו לילדיהם במקרים אלו.

החוקרים מדווחים כי 13% מהילדים פיתחו אסטמה, וכי על אף שהשימוש באקמול, התכשיר הנפוץ ביותר להקלה על כאב, היה גדול יותר בקרב הילדים שפיתחו בהמשך אסטמה, הרי שההבדל היה קיים לדבריהם רק עבור ילדים אשר טופלו בו בהתוויה של זיהומים בדרכי הנשימה.

מתוצאות המחקר עולה כי השכיחות הגבוהה של זיהומים בדרכי הנשימה, ולא השימוש באקמול בפני עצמו, הוא שקשור בהתפתחות אסטמה בהמשך החיים. לפיכך, אין עוד מקום לטענה לפיה אין לטפל באקמול בילדים במהלך השנה הראשונה לחייהם.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אלרגיה ואסטמה
ובפורום ייעוץ תרופתי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום