ADHD בילדות - סמים בבגרות

(0)
לדרג

מחקר חדש: הפרעות קשב וריכוז בילדים מגדילים פי שתיים את הסיכון לשימוש בחומרים ממכרים, לעומת ילדים ללא הפרעות אלה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הקשר בין הפרעות שימוש בחומרים (Substance Use Disorders) ובין הפרעות פסיכיאטריות שונות ידוע היטב. כעת, מחקר חדש מצא כי נוכחות הפרעת התנהגות (Conduct Disorder) בגיל ההתבגרות מנבאת הפרעת שימוש בחומרים בבגרות.

מעבר לקשר בין הפרעות שימוש בחומרים ובין הפרעות פסיכיאטריות, ידוע גם על סיכון מוגבר בנוכחות רמת השכלה נמוכה, אבטלה והתנהגות מינית מסוכנת. לאור הסיבוכים הכרוכים בהפרעות שימוש בחומרים, חשוב לזהות את הגורמים המנבאים את ההתפתחות ההפרעה. אחד הגורמים המנבאים שזוהו הוא נוכחות הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD).

סיכון גבוה לשימוש בחומרים

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין ADHD בגיל ההתבגרות ובין הפרעות שימוש בחומרים בבגרות, ולהעריך את ההשפעה של הפרעת התנהגות על הקשר בין השניים. המחקר כלל קרוב ל-500 משתתפים.

הסיכון להפרעות שימוש בחומרים היה גבוה כמעט פי שניים בקרב מתבגרים עם הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות, וגבוה פי 3.5 בנוכחות הפרעת התנהגות בגיל ההתבגרות.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים קוראים לרופאי ילדים להתמקד ב-ADHD במתבגרים כאשר ההפרעה עשויה להתקדם להפרעת התנהגות, שכן הפרעת התנהגות הינה גורם מנבא משמעותי להפרעות שימוש בחומרים בבגרות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מאחר ש-ADHD מתפתחת לרוב מוקדם יותר מהפרעת התנהגות, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, עשויה להוות רמז אבחנתי חשוב להתפתחות הפרעת התנהגות בהמשך, ובסופו של דבר, הפרעת שימוש בחומרים.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום