משרד הבריאות יצורף ל-OECD

(0)
לדרג

משרד הבריאות יצורף למרכז לבקרת מחלות של האיחוד האירופאי. המשמעות: ישראל תשתתף במאבק בעישון, בהשמנה ובבעיות בריאותיות נוספות במסגרות בינלאומיות

מאת: מערכת zap doctors

לאחר שנים של "הקפאה עמוקה" וסירובים מנומסים, יתקבל משרד הבריאות למרכז לבקרת מחלות של האיחוד האירופאי ECDC. בכך נענה "שר הבריאות" של האיחוד האירופאי, ד"ר ג'ון דאלי, לבקשתו של סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, להצטרף לפורום זה.

צירוף משרד הבריאות הישראלי ל-ECDC מהווה פריצת דרך חשובה ביותר, שכן הצטרפות לארגון משמעה שיתוף פעולה כמעט בכל תחומי הבריאות.

שיתוף פעולה במאבק בעישון ובהשמנה

בפגישה בין השניים, אמר השר האירופאי לסגן השר ליצמן כי הוא מכיר היטב את מערכת הבריאות של ישראל ושארגונו ישמח לשתף פעולה עם ישראל, שבה יש מערכת בריאות מן הטובות בעולם.

עוד עלו בפגישה נושאים של שיתוף פעולה בנושאים חשובים כמו מאבק בעישון, בהשמנה ובנושאים נוספים. סגן שר הבריאות הציע לשתף פעולה גם בנושא השתלות איברים; השר האירופאי השיב כי הנושא יישקל בכובד ראש נוכח הבעיות האתיות הקשורות בכך.

השתתפות בכנס שרי הבריאות של ה-OECD

מפגישה זו הגיע סגן השר ליצמן לכנס שרי בריאות של ה-OECD המתקיים בפריז. זו הופעה ראשונה של סגן שר ישראלי בארגון זה, מאז התקבלה אליו ישראל. סגן השר ליצמן נפגש עם שרי בריאות במהלך המיפגש וזכה למחמאות רבות על הצלחת מערכת הבריאות לשמור על רמה מקצועית גבוהה למרות המשברים כלכליים.

מזכ"ל ארגון ה-OECD בירך בתחילת הכינוס את ישראל על הצטרפותה והביע תקווה כי ישראל תתרום מניסיונה למדינות החברות בארגון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום