מדיטציה מסייעת לחולי טרשת נפוצה

(0)
לדרג

מחקר מראה כי תרגילי מדיטציה עשויים לשפר את איכות החיים של חולי טרשת נפוצה. ירידה בתחושות דיכאון, עייפות וחרדה נצפתה בקרב חולים שעשו מדיטציה

מאת: מערכת zap doctors

תרגילי מדיטציה עשויים לסייע לחולי טרשת נפוצה הסובלים מעייפות, דיכאון וקשיים אחרים הנלווים לעיתים קרובות למחלה הכרונית. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, במסגרתו בחנו החוקרים את התועלת של טיפולי גוף נפש בחולי טרשת נפוצה.

חולים עם טרשת נפוצה נאלצים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים, המשפיעים על העבודה שלהם, הביטחון הכלכלי, התחביבים והפעילויות החברתיות שלהם, וכן על מערכות היחסים שלהם. יתרה מזאת, גם לפחד מפני התסמינים הגופניים והמוגבלות בהווה או בעתיד, יש השפעה רבה על החולים. לרוע המזל, הטיפולים המסייעים בהאטת התקדמות המחלה אינם משפיעים רבות על איכות החיים של החולים.

שיפור באיכות החיים

במסגרת המחקר הנוכחי פיתחו החוקרים קורס מדיטציה (Mindfulness Meditation) בן שמונה שבועות. הקורס התמקד בתרגילים גופניים ונפשיים שנועדו לפתח מודעות לא שיפוטית לרגע הנתון. ההדרכה כללה שיעורים שבועיים, בני 2.5 שעות ו-40 דקות של תרגילי בית בכל יום.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 150 חולי טרשת נפוצה לתרגילי מדיטציה או לקבלת טיפול תרופתי שגרתי כנגד טרשת נפוצה. החוקרים ביקשו להעריך את ההשפעה של טיפולים אלו על העייפות, הדיכאון ואיכות החיים של חולים אלו. בנוסף, החוקרים העריכו את ההשפעה על חרדה.

מהתוצאות עולה כי חל שיפור במרבית המדדים שנבחנו בעקבות תרגילי מדיטציה. יתרה מזאת, בקרב חולים שסבלו יותר מדיכאון, עייפות וחרדה, השיפור בתסמינים בעקבות תרגילי מדיטציה היה אף גדול עוד יותר.

החוקרים מוסיפים כי שיעורי ההשתתפות בשיעורי המדיטציה היו גבוהים מאוד (92%), עם שביעות רצון גבוהה מצד המשתתפים. מעטים פרשו מהקורס (5%).

מומחים בתחום מציינים כי מחקרים קודמים שבחנו את התועלת של מדיטציה ויוגה בחולי טרשת נפוצה, הדגימו שיפור במדדי כאב, עייפות, תפקוד מנטאלי וחלק ממדדי איכות החיים.

בואו לדבר על זה בפורום מדיטציה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום