איכות מי השתייה בישראל - טובה

(0)
לדרג

מדו"ח שמפרסם משרד הבריאות עולה כי מרבית הזיהומים שנמצאו במי השתיה - טופלו. עם זאת, עדיין לא הושלמו מתקני ההפלרה בישראל

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מפרסם היום (א') דו"ח איכות של מי השתייה בישראל לשנת 2009. לפי הדו"ח, 99.74% (85,781) מכלל הבדיקות שנערכו נמצאו עומדות בדרישת התקנות ורק 0.26% (223) הצביעו על זיהום (על פי התקנים, מערכת אספקת מי שתייה נחשבת תקינה כאשר פחות מ5% מהבדיקות השנתיות באופן לא רציף חורגות). במעקב אחר הבדיקות שנמצאו בהם חריגות נמצא כי רוב הבדיקות החוזרות תקינות, ובמרבית המקרים בהם התקבלו תוצאות חריגות מדובר ב"אירוע חולף".

זיהום ב-14 ישובים

זיהום במים נמצא ב-3 ישובים גדולים ו-11 ישובים קטנים. איכות מים ירודה המתקבלת בישובים מצביעה בדרך כלל על בעיות הקשורות בהנחת/שיקום תשתיות שלא על פי הנהלים, או בדיגום (דוגם לא מנוסה, ברז לא תקני או דיגום שלא על פי הנוהל).

היישובים בהם נמצאו הליקויים: בקיבוצים בצפון - חולתה, להבות הבשן, עמיעד, קדרים ומרום גולן. הסיבה העיקרית לליקויים: ביצוע עבודות תשתית שגרמו לחדירת זיהום למערכת ולא נוקו לפני אספקה.

ישובים נוספים בהם נמצאו זיהומים וטופלו: מסעדה, ג'סר א-זרקא, גאליה, ניצנים וארז.

בברטעה ועין א-סהלה: אספקת מים ממקור לא מאושר שגרמה לזיהום חמור במערכת. הנושא נמצא בברור משפטי מול ספק המים.

מי השתייה מופלרים חלקית

יכולת הכיסוי הארצית של מתקני ההפלרה המשיכה לעלות בשנת 2009. עם זאת פרויקט ההפלרה הארצי עדיין לא הגיע לכדי השלמה. מחד, הופעל מתקן ההתפלה החדש בחדרה - המופלר לפני נקודת חיבורו למוביל הארצי. מאידך, מתקני ההפלרה פלמחים ואחיסמך- דניאל טרם הושלמו, והם מהגורמים המונעים שיפור בתמונת ההפלרה בישראל.

יוצא כי תוצאות בדיקות הפלואוריד ברשת אינן קבועות. תנאים אלו של אספקת מים ממקור לא אחיד ומידת הפלרה לא קבועה הם הסיבה לכך שרופאי השיניים מתייחסים לכל הארץ כמופלרת מבחינת מתן תוספי פלואוריד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום