מתן חסמי-בטא לחולי אסתמה

(0)
לדרג

מחקר חדש תומך במתן חסמי בטא למטופלים עם מחלת לב איסכמית, אשר סובלים גם מאסתמה או COPD. הטיפול מפחית את שיעור התמותה בקרב החולים

מאת: מערכת zap doctors

רופאים רבים מהססים או נמנעים מלרשום תרופות ממשפחת ה-beta blockers למטופלים עם COPD או אסטמה, וזאת מחשש להחמרה בתפקוד הנשימתי על רקע הפעילות הברונכו-קונסטרוקטיבית של תרופות אלו. המידע התומך בגישה זו נאסף במחקרים קטנים שנעשו בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת. על פי מחקרים אלו אפילו טיפות עיניים מקומיות המשמשות לטיפול בגלאוקומה עלולות לגרום להחמרה בתפקוד הנשימתי.

מצד שני, מחקרים גדולים הצביעו על כך שטיפול בחסמי-בטא במטופלים עם מחלת לב איסכמית, עשוי להביא להפחתה של כ-40% בתמותה, כולל במטופלים עם אבחנות הנחשבות כקונטרה-אינדקציה לטיפול בחסמי בטא.

סקירת ספרות שהתפרסמה בגיליון אוגוסט 2010, של כתב העת של ה-Cleveland Clinic בחנה את הנושא המורכב במטרה לתת מענה קליני מעשי:

המלצת המאמר

העדויות הנוכחיות בספרות תומכות במתן של חסמי-בטא למטופלים עם מחלת לב איסכמית ואשר סובלים במקביל גם מ-COPD או אסטמה.

טיפול בחסמי-בטא בחולים אלו מפחית את שיעור התמותה לטווח קצר בשיעור דומה לזה שבחולים ללא COPD או אסטמה, וזאת ללא יצירת החמרה בתפקודים הנשימתיים. עם זאת, יש לעקוב אחר חולים אלו באופן הדוק. במצבים אלו, תרופות הבחירה צריכות להיות ממשפחת חסמי-בטא קרדיו-סלקטיביים (אלו החוסמים בעיקר רצפטורים מסוגbeta 1).

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום