מתיחת בטן: למי מיועד פתרון כירורגי ?

(0)
לדרג

תופעת בלט בטני שכיחה בקרב נשים לאחר לידה, ובקרב אלו שהשילו משקל רב מגופם. התופעה מלווה גם בפגיעה בביטחון העצמי. טיפול כירורגי עשוי לפתור את הבעיה. צרכנות רפואית

מאת: ~~ענת בלזברג, כתבת doctors~~

בעיה שכיחה, המאפיינת את אוכלוסיית הנשים, בעיקר לאחר הריונות ולידות, הנה הופעתו של בלט בטני, תופעה שפוגמת באסתטיות דופן הבטן וגורמת לתחושה שלילית אצל האישה. הופעתו של בלט בטני נגרמת במרבית המקרים עקב רפיון החותלות המחברות בין השרירים כתוצאה מההיריון.

לחותלות ישנה יכולת אלסטית מוגבלת והרפיון שלהם גורם להתרחקות שרירי דופן הבטן, כשהתוצאה הנה בלט של הבטן בדרגה זו או אחרת. סיבה נוספת להופעתו של הבלט הבטני הנה הצטברות שומן במקומות שלא מגיבים לדיאטה ופוגמים באטרקטיביות דופן הבטן וכן הופעת עודפי עור שנמתח ולא התכווץ. בעיית הבלט הבטני יכולה להופיע גם אצל מי שיש לה כושר גופני טוב.

חשוב להדגיש כי פעילות ספורטיבית אינטנסיבית יכולה לעזור לפתרון הבעיה, אם מדובר בחולשת שרירים בלבד, ולא כאשר מדובר בהתרחקות שרירי דופן הבטן. במקרים אלו הפתרון האולטימטיבי הנו ניתוח מתיחת בטן וניתוח שאיבת שומן.

מתיחת בטן
מתיחת בטן

מותחים ושואבים

"ניתוח מתיחת בטן מיועד לעצב את הבטן בשלושה מימדים, אורך, רוחב ועומק, במטרה ליצור פרופיל בטני ללא בלט", מסבירה ד"ר טלי פרידמן, כירורגית פלסטית בכירה, מנהלת השירות לניתוחים לעיצוב הגוף מהמרכז הרפואי "אסף הרופא". "במהלך הניתוח מבצעים חתך התחלתי בשיפולי הבטן על פי סימונים שנקבעו מראש.

את סוג הניתוח ומיקומו של החתך מתאימים באופן ספציפי למטופלת ולמטרות הניתוח. בניתוח מתיחת בטן מצמידים את השרירים, אשר התרחקו זה מזה כתוצאה מהריונות או השמנה, מסירים את עודפי העור בשפולי הבטן, ומעצבים את הטבור לאטרקטיבי יותר. התוצאה הנה שיפור ניכר והצערה של הבטן, עור מתוח וטבור צעיר. ניתוח מתיחת בטן הופך להיות שכיח יחסית בקרב נשים לאחר לידות, ולמעשה זו הפעולה השכיחה ביותר בקרב מטופלים לאחר ירידה נכרת במשקל".

"כיום ישנם מטופלים, המשלבים בניתוח מתיחת הבטן גם שאיבת שומן, על מנת להסיר מצבורי שומן בדופן הבטן או לחטב את המותניים. יחד עם ניתוח זה ניתן לתקן בקעים בדופן הבטן ולצרף ניתוח אסתטי באזור נוסף, כמו שדיים, ירכיים או עכוז. ניתוח שאיבת שומן לעומת זאת, הנה אחת הפרוצדורות השכיחות ביותר כיום. שאיבת שומן מיועדת למטופלים בעלי משקל גוף תקין או מעט עודף, להם איכות עור טובה ומצבורי שומן ממוקדים.

במטופלים כאלו ניתן לקבל את התוצאות הנשאפות עם סיכון מינימלי. בניתוח זה מוסנן האזור המיועד לטיפול בתמיסה המכילה נוזל סטרילי, חומר הרדמה מקומי וחומר המכווץ כלי דם ומפחית דימומים. לאחר מכן מוכנס צינור הנקרא קנולה ובו חורים לתוך האזור ובאמצעותו נשאב שומן עודף. ניתן לבצע שאיבת שומן בהרדמה מקומית או בהרדמה כללית".

למתוח לאחר סיום הלידות

ד"ר פרידמן מוסיפה: "ההמלצה היא לסיים את תהליך ההריונות ואז לבצע את הניתוח הביטני ובעיקר את ניתוח מתיחת שרירי הבטן. זאת, מכיוון שההריון החדש עשוי לפגוע בתוצאות הניתוח ולגרום להתרחקות חוזרת של שרירי דופן הבטן.

אך חשוב להדגיש כי הבחירה באופציה הניתוחית תלויה גם בחומרת העיוות, וכן בתחושה הסובייקטיבית של הפציינטית שלעיתים חשה כי אין היא יכולה לדחות את הניתוח. כיום, ישנן גם צעירות רבות שלא עברו הריון אולם ירדו במשקלן ולכן סובלות מעור עודף, שהבלט הביטני פוגע בדימוי העצמי שלהן ולכן הן עוברות את הניתוח. העניין הוא סובייקטיבי ואם האישה חשה שהדבר מפריע לה ופוגם בתחושת הביטחון שלה ובתפקוד היומיומי, ההמלצה היא לגשת לייעוץ לגבי אפשרות ניתוח".

הדור השלישי כבר כאן

"כיום נכנס לשוק מכשיר חדש בשם VASER. מכשיר זה שנמצא בשימוש בארה"ב כבר שנים רבות, הינו מכשיר מתקדם ונחשב לדור ה-3 והמתקדם ביותר במכשירי שאיבת השומן", אומרת ד"ר פרידמן. "מכשיר הפועל על פי טכניקת גלי האולטרא סאונד. המכשיר למעשה לוקח את נושא שאיבת השומן דרגה אחת קדימה ומאפשר למנתח יכולת דיוק מירבית ובמקביל מאפשר לו גם לעצב את הגוף.

המכשיר הנ"ל יעיל בהתמודדות עם רקמת שומן נוקשה ומאפשר אפילו להדגיש את קוביות הבטן אצל ספורטאים. יתרון נוסף של המכשיר הינו יכולת ההתמודדות של עם בעיית החזה הנשי, שמופיעה אצל גברים רבים. המכשיר מסייע לפתרון הבעיה ואינו משאיר צלקות נרחבות. הטכניקה הניתוחית ממיסה בעדינות את השומן ובכך מפחיתה סיבוכים כגון בצקות ודמומים משמעותיים באזור הניתוח. הניתוח אינו טראומטי והפרוצדורה בטוחה בהחלט גם לפציינטים הסובלים מתופעות כגון אנמיה".

"המסר הוא שכל מי שסובל מעודפי שומן ומבלט בטני, שפוגע בתפקודו ובתחושתו אינו חייב להמשיך לסבול", מסכמת ד"ר פרידמן. "כיום ישנם בשוק פתרונות, שיכולים בהחלט למנוע תחושות לא נעימות ופגיעה בדימוי העצמי של הגוף, וחבל שלא להיעזר בהם".

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום