פחות מים ביום, פחות שתן בלילה

(0)
לדרג

אנשים שהתלוננו על הטלת שתן לילית (שבגללה נאלצו להתעורר משינה) הורידו את צריכת המים ביום. התוצאה: מספר הגיחות לשירותים ירד משמעותית בלילה

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שפורסם בירחון Journal of Urology, עולה כי אנשים הסובלים מנוקטוריה - הטלת שתן לילית - יכולים ליהנות משינויים פשוטים נטולי תרופות באורח חייהם.

הצורך להקיץ מתוך שינה כדי להטיל שתן עלול לגרום לעייפות ולדיכאון, וכן להגביר את הסיכון לתחלואה קרדיו-וסקולארית וגסטרואינסטינאלית.

עם זאת, נוקטוריה הינה תופעה תקינה, בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר, ואינה מטרידה את כל הסובלים ממנה.

לדברי החוקרים, הטיפולים הנהוגים להשתנה לילית תכופה כוללים טיפול תרופתי וכן שינויים באורח חיים, דוגמת הגבלת נוזלים, אולם יעילותם של שינויי אורח חיים לא הודגמה עד כה על פי עדויות ממחקרים.

במחקר הנוכחי נכללו 56 נבדקים בני כ-75 שנים, אשר התלוננו על נוקטוריה. החוקרים בדקו את השפעותיהם של ארבעה שינויים באורח חיי הנבדקים: הגבלת נוזלים, הגבלת עודף שעות במיטה, פעילות גופנית בינונית ושמירה על טמפרטורה חמימה בזמן השינה.

הנבדקים עודכנו לגבי היתרונות של כל שינוי באורח חייהם, כולל המלצה להגביל את צריכת הנוזלים שלהם לכ-2% ממשקל גופם במהלך היום - המלצה המתרגמת לפחות מליטר וחצי של מים לאדם השוקל כ-75 ק"ג.

לאחר 4 שבועות, מספר הגיחות הממוצע לשירותים שדווח על ידי המשתתפים ירד. יותר ממחצית מן המשתתפים חוו שיפור של יותר מגיחה אחת. בנוסף גם נפח השתן הכולל ירד מ-923 ל-768 מ"ל.

לטענת המומחים, יעילות שינויי אורח החיים הייתה בת השוואה לטיפולים תרופתיים. הם מוסיפים כי אף לא אחת מן התרופות מספקת ריפוי לתופעה, וכולן בעלות תופעות לוואי כגון יובש בפה, עצירות וצרבת.

המומחים מציינים כי מגבלות המחקר כללו העדר ניטור של היענות הנבדקים לשינויים באורח החיים שהם נתבקשו לבצע, וכן העדר קבוצת ביקורת.

בואו לדבר על זה בפורום אורולגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום