משלימים, רפואה משלימה בטיפול בסרטן

(0)
לדרג

האלטרנטיבה לסרטן, חולים ברחבי העולם מחפשים את הדרך האחרת להקלה, על חשיבות החיפוש וחשיבות השילוב, הדרך האחרת

מאת: סקר שממצאיו יפורסמו מחר בכתב העת CANCER , בדק את היקף השימוש ברפואה לא קונבנציונלית בשלושים ושלוש מדינות ברחבי העולם. איסוף הנתונים נעשה דרך שאלונים שמילאו שמונים מחברי האיגוד הבינלאומי למלחמה בסרטן, ברובם רופאים אונקולוגים, ובו הוכח כי רוב חולי הסרטן ברחבי העולם נעזרים ברפואה משלימה.

סקר שממצאיו יפורסמו מחר בכתב העת CANCER , בדק את היקף השימוש ברפואה לא קונבנציונלית בשלושים ושלוש מדינות ברחבי העולם. איסוף הנתונים נעשה דרך שאלונים שמילאו שמונים מחברי האיגוד הבינלאומי למלחמה בסרטן, ברובם רופאים אונקולוגים (המתמחים בטיפול בחולי סרטן).

עורכי הסקר ניסו לקבל הערכה לגבי השימוש ברפואה משלימה ורפואה אלטרנטיבית ברחבי העולם ובמקביל לבדוק מהו ההבדל בין שתי שיטות אלו. מחקרים בעבר לא הפרידו בין רפואה אלטרנטיבית לרפואה משלימה אך עורכי הסקר טוענים כי מדובר בשתי גישות שונות. ד"ר בארי קאסילט, מכותבי המאמר, אומרת כי "טיפולים משלימים, כמו למשל עיסוי או שיטות רילקסצייה, באים, על פי רוב, ללוות את הטיפול הקונבנציונאלי בסרטן ולשפר את איכות חיי המטופל. לעומתם, 'רפואה אלטרנטיבית', מייצגת גישה טיפולית האמורה לשמש תחליף לטיפול הקונבנציונאלי בסרטן."
בסקר דיווחו רוב הנשאלים כי הרפואה האלטרנטיבית מהווה לעיתים בעיה בארצותיהם וכי רוב הזמן אינם שותפים לתהליך הטיפולי שעובר על המטופל שלהם. עורכי הסקר מציינים כי "טיפולים משלימים לטיפול הקונבנציונאלי עשויים לעזור למטופל אך רפואה אלטרנטיבית, הבאה להחליף את הטיפול המקובל, עלולה להוות בעיה עבור הרופא והמטופל גם יחד. זאת משום ששיטות הטיפול החליפיות גורמות לעיתים להשפעה פיסיולוגית ישירה על המטופל ולעיתים מביאות אותו לוותר או לעכב את קבלת הטיפול המקובל במחלתו."

טיפולים אלטרנטיביים שונים נמצאים בשימוש בארצות שונות. כך למשל, במי המעיין "קאמאטרוס" משתמשים ביוון כסגולה כנגד סרטן, בעוד שבמרכז אירופה רווח השימוש בצמח הדיבקון (Mistletoe). מחקרים שנעשו על הצמח גילו כי השימוש בו כנגד סרטן גורם לגרד ואדמומיות אך אינו מועיל לריפוי. במאמרם מוסיפים הכותבים כי "ישנן שיטות טיפול חליפיות שניתן למצוא רק אצל מטפל ספציפי. הטיפולים השכיחים ביותר שדווחו היו טיפולים בתזונה, מוצרים המיוצרים מכרישים, טיפולי ויטמינים למיניהם וצמחים."
מהסקר עלה כי חולי סרטן רבים פונים לטיפולים אלטרנטיביים מכיוון שאין להם גישה לטיפולים המקובלים.

ד"ר קאסילט ועמיתיה מנסים להציע פתרונות לבעיות שהועלו: "יש צורך בהסברה טובה יותר שתדגיש את חשיבותה של פנייה מוקדמת לטיפול הרפואי המקובל. על הסברה שכזאת גם להבהיר את ערכם של הטיפולים המקובלים, שבניגוד לשיטות אחרות, נבדקו מחקרית. יש לאפשר גישה לטיפול המקובל לכל מטופל ועל הרופאים הקונבנציונליים להבין כי יש לשתף את החולה בכל שלבי הטיפול."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום