יולדת מתה, התינוקת ניצלה

(0)
לדרג

בבי"ח הלל יפה הצליחו להציל חייה של תינוקת לאחר שאמה, שהייתה בשבוע 31 להריונה, פיתחה כשל רב מערכתי חמור. האם נפטרה היום, לאחר מאמצים רבים להצילה

מאת: מערכת zap doctors

מבית החולים הלל יפה נמסר כי, לפני כשלושה שבועות הגיעה אישה כבת 20 בשבוע ה-30 להריונה, כשהיא סובלת מתלונות על הרגשה כללית רעה במיוחד, כאבי בטן ובחילות. האישה דיווחה כי שהתה עד לפנייתה לבית החולים בטיול באירופה, שגם במהלכו חשה ברע ואף אושפזה במרכז רפואי גדול בעיר בה שהתה.

עם הגעתה נבדקה האישה ביסודיות במיון נשים שם איתר הצוות באופן מיידי מצב מתקדם של זיהום בכליה וכן התחלתו של כשל כלייתי. היא החלה לקבל טיפול אנטיביוטי והומלץ לאשפזה ביחידה להריון בסיכון גבוה תחת השגחה אינטנסיבית. למרות מצבה ובניגוד להמלצות הצוות הרפואי, החליטה האישה להשתחרר לביתה על דעת עצמה. ביום המחרת חזרה לחדר מיון ודיווחה על הרעה במצבה. היא אושפזה מיד ביחידה להריון בסיכון גבוה, שם אובחנה החרפה בכשל הכלייתי ובזיהום. עקב כך, היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כללי, שם החמיר מצבה והתפתח כשל רב מערכתי ותמונה קלינית של אלח דם (ספסיס) חמור ונוצר צורך להרדימה לצורך ביצוע הנשמה.

טיפול רב מערכתי

לאורך כל שהותה בבית החולים הייתה האישה בטיפול רב מקצועי צמוד של צוות הכולל מומחים בטיפול נמרץ כללי, טיפול נמרץ מיילדותי וגניקולוגי, מומחים למחלות זיהומיות, מומחים ללב, להמטולוגיה, נפרולוגיה, ומומחים לטיפול ביילוד. כמו כן, נעשתה התייעצות עם מומחים שונים גם מחוץ לבית החולים. הטיפול עסק הן בייצוב מצבה והן בשמירה על בריאות עוברה. בהתאם, התכונן הצוות לאפשרות ללידה מוקדמת, ולכן גם ניתנו לאם כל הטיפולים הנדרשים (להבשלת ריאות העובר וכדו').

לידה טרגית

כשבוע מיום אשפוזה, כשהיא מורדמת ומונשמת, החלו להופיע צירים שחייבו ביצוע לידה. בשל מצבה המורכב, בוצעה הלידה ביחידה לטיפול נמרץ ונכחו בה מומחי מיילדות, יילודים, וטיפול נמרץ כללי. הלידה, שהייתה חריגה ומורכבת ביותר לאור מצב האם, הסתיימה בהצלחה ובלידתה של תינוקת בריאה שהועברה לפגיה להמשך טיפול. שם היא מאושפזת ומצבה טוב.

למרות ציפיות הצוות שלאחר הלידה ישתפר מצבה של האישה, וחרף כל המאמצים הכבירים שהושקעו בטיפול בה, המשיך מצבה של היולדת להחמיר ואף התפתחה בצקת מוחית חריפה וקשה עם סימנים לנזק מוחי קשה ביותר. הטיפול באישה נמשך עד לפטירתה, היום (ג'), כתוצאה ממצבה הקליני הקשה המתמשך.

מבית החולים נמסר כי, משפחתה של היולדת, ששהתה לצד מיטתה כל העת, עודכנה בכל שלב ושלב בטיפול, מתחילתו ועד לסופו, תוך ליווי צמוד של מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי והמומחים השונים שעסקו בטיפולה. הודעה נמסרה למשרד הבריאות. עוד נמסר כי "אנו משתתפים בצערה של המשפחה ומאחלים לה שלא תדע עוד צער".

בואו לדבר על זה בפורום מעקב הריון סיבוכי הריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום