החום הרס עשרות מנות אינסולין

(0)
לדרג

החום הכבד פוגע גם בחולי סוכרת נעורים: עשרות ילדים הגיעו לבי"ח זיו, לאחר ששהו בשמש ומנות האינסולין שברשותם נהרסו

מאת: מערכת zap doctors

עשרות ילדים חולי סוכרת נעורים נזקקו בימים האחרונים לסיוע, לאחר שמנות האינסולין שהם שומרים ברשותם נהרסו בגלל חשיפה לחום ולשמש. החולים הגיעו למרכז לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה לילדים במרכז הרפואי זיו בצפת, לאחר ששהו בשמש ומנות האינסולין ששמרו ברשותם נהרסו. בנוסף נאלצו הילדים לבצע בדיקת דם בדקירה מספר רב של פעמים, כדי לבדוק את רמת הסוכר.

שמירה על אינסולין תקין

ד"ר אורנה דלי-גוטפריד, העומדת בראש המרכז מסבירה, כי "כשהאינסולין, העשוי חלבון, נחשף לטמפרטורות גבוהות, הוא משנה את מבנהו והתרופה הופכת ללא-אפקטיבית. כשיש מחסור של אינסולין בגוף הוא מתחיל לפרק שומנים וחלבונים. כתוצאה מפירוק השומנים נוצרים קטונים, שהצטברותם בדם גורמת לעלייה בחומציותו ולחמצת מטבולית סוכרתית. מצב זה, בצורתו הקיצונית, מהווה סכנת חיים אם אין ברשות החולה אינסולין תקין, ובזמן".
"בקיץ הנוכחי הטמפרטורות גבוהות מאוד, ואפילו שהייה של שלושת רבעי שעה בחוץ עלולה להרוס את האינסולין, שברשות החולה ולסכן את חייו. במקרה כזה חשוב להיות ערים לסימנים כגון רמת סוכר גבוהה, כאבי ראש, סחרחורות ובחילות, ולא לתת למצב להתדרדר. יש לבקש בדחיפות סיוע רפואי" מוסיפה, ד"ר דלי-גוטפריד.

ד"ר דלי גוטפריד ממליצה לחולי סוכרת לא לצאת לשטח במזג אוויר חם במיוחד, אלא להישאר במקומות ממוזגים ומוצלים. אם אין ברירה והם חייבים לצאת החוצה, יש להצטייד בערכת אינסולין חלופית, שאותה צריך לשמור בקירור, בצידנית מלאה קרח.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת נעורים תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום