דיקור בשירות הרפואה המערבית

(0)
לדרג

מחקר ממליץ על שילוב של טיפול ברפואה מערבית עם טיפול בדיקור בבעיות כגון: גב, גיל המעבר ודרכי הנשימה, כדי מנת להקל על סבלו של המטופל

מאת: מערכת zap doctors

פועל בניין שהגיע לקבלת טיפול באחת המרפאות בארצות הברית, יצר מבלי שידע, מהפך בגישתם של חוקרים ורופאים אמריקאים לרפואה המשלימה. הפועל התלונן על כאבי גב שהחריפו והלכו עם הזמן. אבחון המקרה כלל התייעצות מומחים ובדיקת הדמיה - MRI, שלאחריה החליטו הרופאים על הטיפול המתאים: פיזיותרפיה בשילוב דיקור.

לכאורה נראה הדבר טבעי, אולם מי שמכיר את שתי הגישות: רפואת המערב ורפואת המזרח, יודע שהחיבור בין שתיהן, אינו מובן מאליו. להפך, לא פעם הובעה אף ספקנות וחשדנות של אחת מהאסכולות כלפי השנייה. אלא שבמחקר שפורסם בסוף חודש יולי במגזין הרפואה ניו אינגלנד מציעים חוקרים מבית הספר לרפואה במרילנד, לשלול את הספקנות.

תשובה לכאבי גב

במחקר, ניתחו החוקרים את מקרה כאבי הגב של פועל הבניין גם באמצעות כלים מהרפואה הסינית, והגיעו למסקנה ששילוב בין שתי הגישות, המערבית והסינית, הוא התשובה לכאביו. על מנת לתמוך במקרה הנ"ל, הם מצטטים במחקר שורה של מחקרים העוסקים ביעילות שיטות הדיקור במקרים שונים. ומציינים כי הוכח מעל לכל ספק שבמקרים בהם הרפואה המערבית אינה יכולה להביא לפתרון מושלם בעיות כמו כאב כרוני, מומלץ להשתמש בדיקור להקלה על הכאב ולהעלמתו. בעקבות כך, מביאים החוקרים את המלצת איגוד הרופאים האמריקאי, להיעזר בדיקור בכל מקרה של כאב כרוני, ולשלבו בטיפול הקונבנציונאלי.

ד"ר זיו בר, רופא אזורי והומיאופת במרפאות "כללית רפואה משלימה", התייחס לממצאי המחקר: "קיים שינוי בגישה הבסיסית, בעיקר של הרפואה המערבית כלפי הרפואה המשלימה, מה שמעלה את קרנה ומראה שיש הערכה וקבלה כלפיה. שינוי אשר יוביל ללא ספק לתוצאות טובות יותר למטופלים עצמם שייהנו מטיפול משופר ומהקלה ואף העלמה מוחלטת של הכאב".

במחקר מציעים הרופאים לקיים כ-12 טיפולי דיקור, תוך מעקב רפואי צמוד. "העובדה שמצוטט כאן פרוטוקול מסודר של טיפולים מהווה הוכחה ניצחת כפי שטענו כל השנים, ששיתוף פעולה בין רפואה מערבית וקונבנציונאלית, עדיף על פני כל אחת מהשיטות בנפרד", אומר ד"ר בר.

המקרים בהם מומלץ לשלב בין מזרח ומערב

טיפול בבעיות גיל המעבר: נשים שלא יכולות לקבל טיפול הורמונאלי מסיבות שונות יוכלו ליהנות מטיפול גינקולוגי חלופי המשלב דיקור.

ניתוחים: מי שאינם יכולים לעבור הליך ניתוחי או רפואי בשל בעיות של גיל מבוגר, מערכת חיסונית חלשה וכדומה, יוכלו ליהנות ממעקב רפואי בתוספת דיקור. דבר שיסייע לחיזוק המערכת החיסונית וישפר את הרגשתם ואת איכות חייהם.

מחלות סתיו וחורף: כל מה שקשור לדרכי הנשימה ובעיות אסתמה, יכול להיפתר באמצעות טיפול קונבנציונאלי ודיקור. מחקרים מוכיחים כי בתחום זה, מדובר בשילוב יעיל.

הרגעה של בעיות כרוניות: במקרים של עוויתות, מעי רגיז, מחלות עור כרוניות ומגרנות.

נטילת תרופות: האפשרות להשתמש בדיקור להרגעת כאב, עשויה להפחית את כמות השימוש בתרופות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום שחרור מכאבים בטיפולי גב, צוואר וראש
פורום רפואה משלימה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום