אורך השינה משפיע על בריאות הלב

(0)
לדרג

מחקר חדש: זמן שינה קצר או ארוך (מעל 8 שעות) משפיע על הסיכוי ללקות במחלות לב. בקבוצת אנשים שישנה 5 שעות ומטה תועד סיכון של 220%

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת אוגוסט של מגזין Sleep עולה כי משך השינה, הינו סמן חשוב לתחלואה קרדיווסקולארית. לדברי החוקרים, מחקרים קודמים מצאו כי הן משך שינה ארוך והן משך שינה קצר מלווים בסבירות מוגברת לסוכרת ויתר לחץ דם. עם זאת, הקשר בין משך השינה ובין מחלות לב וכלי דם אינו מובן היטב.

בעזרת נתוני National Health Interview Survey משנת 2005, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 30,397 משיבים. 2,146 השיבו בחיוב כי הם סובלים ממחלת לב וכלי דם (אוטם לבבי, אנגינה, או שבץ). המשתתפים מסרו מידע בנוגע למספר שעות השינה הממוצע במהלך 24 שעות. כל המשתתפים היו בני 18 ומעלה, 57.1% היו נשים.

החוקרים סיווגו את משך השינה לחמש קטגוריות: 5 שעות ומטה, 6 שעות, 7 שעות, 8 שעות ו-9 שעות ומעלה. לאחר מכן הם קבעו את הקשר בין משך השינה ובין הסיכון למחלות קרדיווסקולאריות.

7-8 שעות: משך השינה הרצוי

הסיכון למחלה קרדיווסקולארי, בקרב הקבוצה שישנה בממוצע שבע שעות בלילה, לעומת הקבוצות האחרות, עלה בשיעור של בין 23% עד 220%. הסיכון הגבוה ביותר תועד בקבוצת המשתתפים שדיווחו על שינה של 5 שעות ומטה בלילה, עם יחס סיכויים למחלה קרדיווסקולארית של 2.20. בקרב אלו שישנו 6 שעות, 8 שעות ו-9 שעות ומעלה, יחסי הסיכויים עמדו על 1.33, 1.23, ו-1.57 בהתאמה.

הקשר בין הסיכון הקרדיווסקולארי ומשך השינה לא השתנה לאחר ניתוח הנתונים לפי מוצא אתני, מין ו-BMI, וכאשר החוקרים בחנו בנפרד את הסיכון לאוטם לבבי או שבץ מוחי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי הן משך שינה ארוך והן משך שינה קצר מלווים בסיכון קרדיווסקולארי, במדגם ארצי מייצג של מבוגרים בארה"ב.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום