שוקולד כטיפול? לא כולם בעד

(0)
לדרג

מחקר חדש: נבדקים העדיפו טיפול תרופתי, על פני שוקולד מריר, כטיפול להורדת לחץ דם. הסיבה: טעמו החזק וחשש מסוכר ושומן

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש אשר בדק האם ניתן לתת לנבדקים שוקולד מריר כטיפול להורדת לחץ דם לאורך זמן, עולה כי באופן מפתיע, מחצית מאלו שקיבלו מנת שוקולד מדי יום התקשו לצרוך את מנתם היומית. לעומת זאת, העדיפו נבדקים אלו לקבל גלולת ליקופן מדי יום.

החוקרים מסבירים כי קיים הבדל בין צריכת מזון מרצון ובין הצורך לאכול מזון מסוים מדי יום במשך 12 שבועות. הנבדקים שנדרשו לאכול מנת שוקולד מריר יומית דיווחו כי טעם חזק וחשש מפני תכולת השומן והסוכר במנה זו, הם שהביאו לקושי בצריכת שוקולד לאורך זמן.

יחד עם זאת, מומחים מציינים בתגובה על המחקר, כי מחצית מהנבדקים שמחו על ההרגל החדש, ו-73% מן הנבדקים דיווחו כי יצרכו מנה מתבקשת של שוקולד אם ידעו כי אכן לשוקולד תכונות מועילות בריאותית.

שוקולד ולחץ דם

החוקרים מבקשים להדגיש כי מוקדם מדי להמליץ על שוקולד כטיפול ליתר לחץ דם, וכי דרושים מחקרים נרחבים בנושא. הם מוסיפים כי התועלת בשוקולד עשויה להשתנות כתלות באחוז הקקאו וסוג הקקאו בשוקולד הנצרך.

החוקרים פרסמו לאחרונה מטה-אנאליזה של 15 מחקרים שבדקו את הנושא, והסיקו גם הם כי מן המחקרים הקיימים לא עולה מידע מספק באשר למינון אופטימאלי או משך טיפול. החוקרים מצאו כי שוקולד עשוי לסייע בהורדת לחץ דם בכ-5 מ"מ כספית, תוצאה מתונה, אך כזו השווה להשפעת 30 דקות של פעילות בינונית מדי יום.

מומחים ליתר לחץ דם מבקשים לציין כי על אף שהממצאים הינם מעניינים, יתכן כי הטיית פרסום מעיבה על מחקרים התומכים ביתרונות השוקולד. בנוסף, כל תועלת מתונה שתתקבל מצריכת שוקולד לאורך זמן עלולה לאבד מערכה לאור העלייה הצפויה במשקל כתוצאה מצריכת שוקולד.

בואו לדבר על זה בפורום יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום