צריכת ביצים לא גורמת לסוכרת

(1)
לדרג

מחקר חדש: רמות גלוקוז ואינסולין בקרב מבוגרים, שצרכו ביצים מידי יום לא היו גבוהות, בהשוואה לאלו שלא צרכו ביצים כלל

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בגיליון אוגוסט של הירחון American Journal of Clinical Nutrition, עולה כי בקרב אוכלוסייה מבוגרת עם צריכת ביצים מוגבלת, לא נראה כי קיים קשר בין צריכת ביצים או כולסטרול בכלכלה ובין סיכון מוגבר להיארעות סוכרת סוג 2.

לדברי החוקרים, לא קיים די מידע באשר לקשר בין צריכת ביצים ובין רמות גלוקוז בצום או היארעות סוכרת, על כן במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין צריכת ביצים ובין היארעות סוכרת באוכלוסיה המבוגרת.

ממצאי המחקר

במחקר הנוכחי נכללו 3,898 נבדקים, אשר מילאו מדי שנה שאלונים באשר להרגלי התזונה שלהם. אבחנה של סוכרת סוג 2 נקבעה על פי מידע באשר לטיפול תרופתי בסוכרת או רמות גלוקוז בדם.

במסגרת המחקר התגלו 313 מקרי סוכרת סוג 2 חדשים במהלך מעקב ממוצע של 11.3 שנים . שיעורי ההיארעות של סוכרת סוג 2 (ל-1,000 שנות אדם: מעקב אחרי 313 מקרים במשך 11.3 שנים) היו כדלקמן: 7.39 לאלו שלא צרכו ביצים כלל; 6.83 לאלו שצרכו ביצה אחת בחודש; 7.00 לאלו שצרכו 1-3 ביצים לחודש; 6.72 לאלו שצרכו 1-4 ביצים בשבוע; ו-12.20 לאלו שצרכו ביצים כמעט מדי יום.

צריכת ביצים לא נקשרה לסיכון מוגבר לסוכרת סוג 2 בשני המינים או באוכלוסיה הנבדקת כולה. כולסטרול בתזונה לא נקשר בהופעת סוכרת סוג 2 בניתוח משני. זאת למרות שנצפו הבדלים קטנים, אך משמעותיים ומוחלטים ברמות גלוקוז בצום, רמות אינסולין בצום, ומידת תנגודת לאינסולין הקשורים בצריכת ביצים. אולם הבדלים אלו לא היו משמעותיים קלינית.

מגבלות המחקר כללו מספר קטן יחסית של נבדקים שצרכו ביצים מדי יום או בתכיפות גבוהה יותר; העדר מידע על מזונות אחרים הכוללים ביצים וכן על אופן הכנת הביצים. בנוסף, לא ניתן להכליל את הממצאים על אוכלוסיות צעירות יותר, אם ההשפעות הביולוגיות של צריכת ביצים או כולסטרול משתנות עם הגיל.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום