קדמה טכנולוגית בקוצבי לב

(0)
לדרג

לראשונה הושתל בהלל יפה קוצב לב דו חדרי המסוגל לערוך רישום א.ק.ג תת עורי, דבר המאפשר ניטור ומעקב מרחוק אחר מצב המטופל דרך מערכת אינטרנטית

מאת: מערכת zap doctors

לאחרונה הושתל בשירות לקוצבי לב והפרעות קצב של המרכז הרפואי הלל יפה קוצב חדשני בשם "סינקרה" (Syncra) מתוצרת חברת מדטרוניק. "מדובר בקוצב דו חדרי המהווה את המילה האחרונה בתחום קוצבי הלב המיועדים לסובלים מאי ספיקת לב", מסביר ד"ר מרק קזצקר, אחראי השירות במכון הלב של "הלל יפה".

שליטה בקצב הלב

ד"ר קזצקר מוסיף כי "היתרונות של הקוצב הן יכולת שליטה מדויקת ואחידה על התכווצות הלב בעזרתן של שלוש אלקטרודות, כך שתפוקת הלב עולה משמעותית. כמו כן, השליטה של הרופא בקצב הלב הנדרש היא משוכללת יותר, יעילה יותר וניתנת לכיוונון עדין במיוחד. בנוסף, חידוש רב משמעות שקיים במכשיר הוא, כאמור, האפשרות לבצע ניטור של המטופל כל העת ולעקוב אחר מצבו דרך מערכת אינטרנטי, דבר שלא קיים בקוצבי לב אחרים עד היום".

הקוצב החדשני, הושתל כעת בליבם של שני מטופלים הסובלים מאי ספיקת לב."השינוי שחל ביכולת הפיזית של שניהם, מציין ד"ר קזצקר, "הוא כמעט מיידי. ממצב של הגבלה משמעותית בתנועה, בנשימה ובהיבטים פיזיים נוספים, שניהם חזרו בבת אחת לפעילות רגילה. זהו ללא ספק שינוי חיובי רב משקל באיכות חייהם".

אותות חשמליים מסייעים בשאיבה

קוצב לב מהווה פתרון לאי ספיקת לב, שהינה מחלה הגורמת לירידה ביכולתו של הלב לספק דם לכל אברי הגוף. הסיבות למחלה יכולות להיות התקף לב, יתר לחץ דם שאינו מטופל או סיבה אחרת. בשל אי ספיקת הלב, הלב אינו יכול לשאוב מספיק דם ולספק את צרכיו של הגוף לחמצן. קוצב לב דו חדרי מסייע בתיאום פעולת השאיבה של הלב ובשיפור ועלייה בנפח הדם המגיע אל רקמות הגוף. קוצב דו חדרי משגר אותות חשמליים אשר מסייעים לחדרי הלב להתכווץ בו זמנית. בכך הטיפול יוצר למעשה תיאום או סינכרוניזציה מחודשת ויעילה יותר של פעילות הלב.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב וחזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום